  • 1. Data: 2003-01-15 17:03:33
    Temat: fv na kwiaty-co z vatem
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    Witam
    Kupilam kwiaty do biura. Otrzymalam fv zakupu. Jest to niewatpliwie koszt
    limitowany. Zastanawiam sie co z vat-em z tej fv, wydaje mi sie, ze nie moge
    odliczyc od naleznego. Jesli tak, to czy moge kwote netto z fv zaksiegowac w
    koszty limitowane, a z vat-em poprostu nic nie robic?

    pozdrawiam Kinga

  • 2. Data: 2003-01-16 16:21:01
    Temat: Re: fv na kwiaty-co z vatem
    Od: "malgosia" <m...@i...pl>

    "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > odliczyc od naleznego. Jesli tak, to czy moge kwote netto z fv zaksiegowac
    > koszty limitowane, a z vat-em poprostu nic nie robic?

    Odp.
    Ustawa o VAT art.25 ust. 1 pkt 3:
    nie można odliczyć VAT, jeśli wydatki nie mogą być zaliczone do kosztów
    uzyskania przychodów. Przedmiotowe kwiaty nie będą zaliczone do k.u.p.
    dopiero po przekroczeniu limitu.
    Ustęp 2 tego art. mówi, że ten zakaz nie dotyczy tej części wydatków, które
    nie zostały zaliczone do k.u.p. z powodu przekroczeń norm w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym.
    Tak więc podatek naliczony przy zakupie kwiatów można odliczyć.
    Jesli nawet VAT-u nie da się odliczyć np.usługi gastronomiczne, czy hotelowe
    to podatek naliczony stanowi k.u.p. nie objęty limitem - art. 16. ust.1 pkt
    46 ustawy o PDOP.

  • 3. Data: 2003-01-16 17:55:54
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

> [...]
    hotelowe
    > to podatek naliczony stanowi k.u.p. nie objęty limitem - art. 16. ust.1

    A czy nie należy wystawić faktury wewnętrznej? Tak mi jakoś się wydaje, ale
    może się mylę, nawet bym chciała się mylić.

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 4. Data: 2003-01-16 19:59:16
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    > A czy nie należy wystawić faktury wewnętrznej? Tak mi jakoś się wydaje,
    ale
    > może się mylę, nawet bym chciała się mylić.

    Z tego co wiem to wlasnie trzeba na tego typu koszty limitowane wystawic fv
    wewn.
    Natomiast zastanawiam sie czy moge zamiast wystawiac fv wewn. kwote netto z