  • 1. Data: 2011-03-08 21:54:18
    Temat: głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    jak w temacie, nie wiedzieć czemu przeoczyłem termin złożenia deklaracji
    o formie opodatkowania na 2011 rok i automatem dalej rozliczam się
    (chcąc nie chcąc) według skali podatkowej.

    pytanie, czy coś w tym temacie da się jeszcze zrobić aby przejść na
    liniowy ? zamknąć działalność z końcem miesiąca i rozpocząć nową
    działalność (koniecznie pod tą sama nazwą) z początkiem kolejnego
    miesiąca ale z liniowym - czy jest taka opcja ?
    ewentualnie czy ma ktoś jakieś rady/wskazówki jak to ugryźć ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2011-03-10 07:35:27
    Temat: Re: głupia sprawa, spóźniłem sie ws. liniowego 19%
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-03-2011 22:54, news pisze:
> [...]
    > (chcąc nie chcąc) według skali podatkowej.
    >
    > pytanie, czy coś w tym temacie da się jeszcze zrobić aby przejść na

    Nie da się. Nie wybierając liniowego "wybrałeś" skalę na cały rok od
    wszystkich dochodów z działalności gospodarczej. Możesz zamknąć i
    otworzyć ją i 12 razy, niczego to nie zmienia bo podatek jest twój
    osobisty a nie "firmy".

    Czytałam gdzieś, że można się zwrócić z wnioskiem do naczelnika, żeby
    uznał złożenie oświadczenia o wyborze liniowego po termie, ale powód
    musi być naprawdę poważny, musiałbyś nie mieć fizycznej możliwości
    złożenia tego oświadczenia w terminie - np. leżałeś w szpitalu
    nieprzytomny albo porwali Cię dla okupu.

    Ale nie wiem gdzie to czytałam i osobiście wątpię, żeby to przeszło.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-03-10 12:13:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > ją i 12 razy, niczego to nie zmienia bo podatek jest twój osobisty a nie

    Chyba ze bedzie kombiniowal - otworzy spolke kapitalowa i przejdzie na CIT,
    ktory z definicji jest liniowy albo spolke osobowa - wtedy od swojej dzialki
    i tak bedzie placil wg skali, ale moze wtedy zta zialka nie zalapie sie na
    prog;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-03-10 12:47:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-03-2011 13:13, SDD pisze:
    > Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba ze bedzie kombiniowal - otworzy spolke kapitalowa i przejdzie na CIT,
    > ktory z definicji jest liniowy

    19% CIT plus 19% od dywidendy - 34,39%. A w skali 32%. Ależ biznes.

    > albo spolke osobowa - wtedy od swojej dzialki
    > i tak bedzie placil wg skali, ale moze wtedy zta zialka nie zalapie sie na
    > prog;)

    Ale musi najpierw znaleźć wspólnika, który mu swoją część zysku odda.
    I wchodzimy tutaj na obszar działania KKS.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-03-10 14:33:18
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-03-10 13:47, Maddy pisze:

    > 19% CIT plus 19% od dywidendy - 34,39%. A w skali 32%. Ależ biznes.

    a jak calosc pojdzie na dywidende to wtedy tez placi cit ?

  • 6. Data: 2011-03-10 14:46:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-10, Pendrive <P...@d...pl> wrote:

    [...]

    > a jak calosc pojdzie na dywidende to wtedy tez placi cit ?

    Dywidendy nie wrzuca się "w koszty".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-03-10 15:05:04
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > On 2011-03-10, Pendrive<P...@d...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dywidendy nie wrzuca się "w koszty".

    a wyplate dla prezesa?

  • 8. Data: 2011-03-10 15:08:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-10, Pendrive <P...@d...pl> wrote:

    [...]

    > a wyplate dla prezesa?

    Musi być na podstawie jakiejś umowy, która pewnie jakiemuś opodatkowaniu,
    a i potencjalnie oZUSowaniu podlega.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-03-10 15:36:10
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    To wystawi się fakturę prowizyjną która będzie kosztem od klienta który
    jest na 19% stawce podatku i po zawodach :)

  • 10. Data: 2011-03-10 16:52:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-10 16:36, monse1 wrote:
    > To wystawi się fakturę prowizyjną która będzie kosztem od klienta który
    > jest na 19% stawce podatku i po zawodach :)

    No offence, ale ta grupa ma w nazwie "prawo" a nie "jak wydym*ć urząd
    skarbowy" ;-)

    Piotrek