  • 1. Data: 2011-03-08 20:32:13
    Temat: budowlanka - sprzedaż materiałów zakupionych na klienta i VAT
    Od: M <n...@j...istotne>

    Witam,

    byłbym wdzięczny za wyjaśnienie jednej (chyba prostej) sprawy.

    Mianowicie podczas prac budowlanych kupuję materiały na siebie (jestem
    wykonawcą). Następnie chcę te materiały "zamontować" u klienta (gładzie,
    kleje, supporeksy etc) i zafakturować go na nie.
    Materiały kupiłem z 23% VAT, natomiast na usługę materiałów budowlanych
    z montażem jest (jeżeli się nie mylę) 8% VATu, tak więc wystawiam
    fakturę dla klienta na kwotę netto za materiały + 8% VAT, zgadza się?
    Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w całości do
    odzyskania?

    Marek

  • 2. Data: 2011-03-08 20:36:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:
> [...]
    > wystawiam fakturę dla klienta na kwotę netto za materiały + 8% VAT,
    > zgadza się? Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w

    występujesz o zwrot nadpłaconego VATu... albo ci sie zbilansuje ze zwykła
    sprzedażą...

  • 3. Data: 2011-03-08 21:19:12
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 21:36:31
    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > występujesz o zwrot nadpłaconego VATu...

    Tylko uwaga na zwroty "michałków", bo kontrola może wyjść drożej niż to
    co będzie do zwrotu. Raz zapomniałem jak to jest i zwrot ~100zł
    wygenerował serię dosyć absorbujących kontaktów z urzędem :-)

    Więc jak już wnioskować o zwrot, to lepiej poczekać aż się coś więcej
    uzbiera, zależnie od tego na ile wycenia się swój czas.

    Tomek

  • 4. Data: 2011-03-09 06:28:19
    Od: M <n...@j...istotne>

    W dniu 2011-03-08 21:32, M pisze:
    > Jak odzyskać "utracone" 15%, i czy one są faktycznie w całości do
    > odzyskania?

    i jeszcze jedno (przepraszam za banalne pytania) - czy muszę do
    zamontowanych towarów doliczyć jakiś % zysku ze sprzedaży?

    Marek

  • 5. Data: 2011-03-10 07:39:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-03-2011 07:28, M pisze:

    > i jeszcze jedno (przepraszam za banalne pytania) - czy muszę do
    > zamontowanych towarów doliczyć jakiś % zysku ze sprzedaży?

    Przecież Ty nie montujesz towarów tylko świadczysz usługi budowlane.

    Bosz, nie masz jakiegoś kolegi - budowlańca, który by Ci wyjasnił takie
    podstawowe i oczywiste sprawy?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-03-10 22:14:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tomek wrote:

> [...]
    >
    > Więc jak już wnioskować o zwrot, to lepiej poczekać aż się coś więcej
    > uzbiera, zależnie od tego na ile wycenia się swój czas.

    no po zwrot 100zł to tylko desperat wystepuje...

  • 7. Data: 2011-03-11 00:29:51
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-10, o godz. 23:14:12

    > no po zwrot 100zł to tylko desperat wystepuje...

    Zaraz tam desperat.
    Wystarczy nie mieć sprzedaży krajowej i nie chcieć przenosić 100zł przez
    kolejny rok. Aczkolwiek lepiej bym wyszedł gdybym przenosił :-)

    Tomek

  • 8. Data: 2011-03-12 16:37:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tomek wrote:

    > Zaraz tam desperat.
    > Wystarczy nie mieć sprzedaży krajowej i nie chcieć przenosić 100zł
    > przez kolejny rok. Aczkolwiek lepiej bym wyszedł gdybym przenosił :-)

    no piszę że desperat albo jakiś biedak, normalny przedsiębiorca nie bezie
    sobie robił kłopotów z powodu 100 zeta.

  • 9. Data: 2011-03-12 22:43:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-12, o godz. 17:37:22

    > no piszę że desperat albo jakiś biedak, normalny przedsiębiorca nie
    > bezie sobie robił kłopotów z powodu 100 zeta.

    Myślę że zgodzisz się że bycie biednym to nie jest ujma
    jeśli jest się zdesperowanym aby zmienić ten stan o własnych siłach ?

    Tomek

  • 10. Data: 2011-03-13 11:12:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tomek wrote:

    > Myślę że zgodzisz się że bycie biednym to nie jest ujma
    > jeśli jest się zdesperowanym aby zmienić ten stan o własnych siłach ?

    a co ma do tego bieda... piszemy jednak o przedsiębiorcach a jak
    przedsiębiorca ma problemy z brakiem 100zł to chyba musi pomyśleć o zmianie
    branży.