  • 1. Data: 2006-11-30 16:42:29
    Temat: Re: handel samochodami
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-11-2006 o 17:50:39 cario14 <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > U.S. , kupie od kolesia samochód na umowe i wystawiam fakture VAT ???
    > Przyjmuje to na "stan" jakimś dokumentem ? Nie wiem jak to ugryźć , żeby
    > było
    > legal . Wiem że w większości handlarze stosują umowy in blanco , ale
    > chodzi
    > mi jak to ma być 100% legalnie. Obiło mi sie o uszy że kupuje np. na
    > umowe od
    > Kowalskiego , i robi sie DW , (dowód wewnętrzny ) i później sprzedaje na
    > fakturke - wiem że tak można robić w sklepie ze spożywka ale jak z
    > samochodami ???? Nie mam pojęcia czy ktoś mi pomoże ?

    Jeśli chcesz kupować te auta to chyba wystarczy umowa kupna sprzedaży
    + rachunek do niej
    i koniec imprezy.

  • 2. Data: 2006-11-30 16:50:39
    Temat: handel samochodami
    Od: "cario14" <c...@i...pl>

    Witam mam jedno ptanie - prowadze działalność , jestem vatowcem . I chciałbym
    poszerzyć moją
    działalność o handelek samochodami używanymi . Jak prawnie sie rozliczać z

  • 3. Data: 2006-11-30 16:58:42
    Od: t <r...@o...pl>

    > No tak , ale sk?d rachunek skoro to osoba prywatna ?!

    Ordynacja Podatkowa, dział "Rachunki" sobie przeczytaj, krótki jest

  • 4. Data: 2006-11-30 17:06:46
    Od: "cario14" <c...@i...pl>

    No tak , ale skąd rachunek skoro to osoba prywatna ?!

  • 5. Data: 2006-11-30 21:40:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, cario14 wrote:

    > No tak , ale skąd rachunek skoro to osoba prywatna ?!

    Od tej osoby, bo niby skąd?
    BTW: jakbyś tak po cytatem odpowiadał i ew. przyciął ile trzeba
    to miło by było :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-30 21:44:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, t wrote:

    > Ordynacja Podatkowa, dział "Rachunki" sobie przeczytaj, krótki jest

    Racja, racja, ale clou programu jest przy samym początku - przy
    definicji "DG w rozumieniu Ordynacji".
    Przy dyskusji o wystawianiu rachunków, a ściślej problemie OBOWIĄZKU
    wystawienia, chciałem się odezwać ze względu na zapis o tym że
    "zobowiązani są prowadzący DG" - ale zajrzałem do owej definicji
    i czym prędzej się zamknąłem ;)
    Myślę że mało kto ze statystycznych zjadaczy chleba po dowiedzeniu
    się że odsprzedając starą łopatę prowadzi DG "w rozumieniu Ordynacji"
    uniknie zawału :)
    Trzeba wyraźnie powiedzieć: "osoba prywatna prowadząca DG".
    A że sprzedaż auta jest "prowadzeniem DG" wg definicji numer
    cztery czy pięć to już inna sprawa :]

    Chce się komuś zrobić spis definicji "prowadzenia DG" w różnych
    ustawach? Można by na przyszłość do gugla odsyłać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-30 22:23:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-11-2006 o 22:44:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wystawienia, chciałem się odezwać ze względu na zapis o tym że
    > "zobowiązani są prowadzący DG" - ale zajrzałem do owej definicji

    Też kiedyś zajrzałem i też mnie zatkało - od tamtej pory się zastanawiam
    skąd się biorą te rachunki do umów zleceń czy umów osobistch
    niespełniające wymogów Ordynacji
    i czy nikt za to nie beka że dalej funkcjonują :)
    No i też od tamtej pory nie mam wątpliwości że kazdy może wystawić
    rachunek za wszytsko :)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-30 22:34:07
    Temat: DEFINICJE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RÓZNYCH USTAWACH, cz. 1 [ było Re: handel samochodami ]
    Od: t <r...@o...pl>

    napisał(a):

    > Chce się komuś zrobić spis definicji "prowadzenia DG" w różnych
    > ustawach? Można by na przyszłość do gugla odsyłać :)

    No to jedziemy, DEFINICJE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ AD 2006, stan na dzień
    30-11-2006:

    ***> Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

    Art. 15, ust. 2:

    "Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów,
    handlowców
    lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz
    rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również
    wówczas,
    gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących
    na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność
    gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towa(C)
    Kancelaria Sejmu s. 17/17
    2005-10-11
    rów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów
    zarobkowych."

    + wyjątki w kolejnych ustępach polegające, mówiać ogólnie, na tym, iż umowy
    przypominające umowę o pracę są wyłączone.

    ***> Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r.

    Art. 2:

    "Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
    handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin
    ze
    złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły."

    + wyłączenie(Art.3): "Przepisów ustawy nie stosuje się do działalności
    wytwórczej w rolnictwie w
    zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa,
    warzywnictwa,
    leśnictwa i rybactwa śródlądowego, a także wynajmowania przez rolników
    pokoi,
    sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach rolnych innych
    usług
    związanych z pobytem turystów."

    ***> Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r.

    Art. 5a pkt 6:

    "pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową
    wykonywaną w sposób zorganizowany i ciągły, prowadzoną we własnym imieniu
    i na
    własny lub cudzy rachunek, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do
    innych
    przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9,"

    I na koniec ISTNY RODZYNEK dla _wszytstkich_ wątpiących w swoją zdolność
    prawną
    do wystawiania rachunków ;)

    ***> Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r.

    Art. 3 pkt 9:

    "działalności gospodarczej - rozumie się przez to każdą działalność
    zarobkową
    w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, w
    tym wykonywanie wolnego zawodu, a także każdą inną działalność zarobkową
    wykonywaną we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek,
    nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do działalności
    gospodarczej
    lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców;"

    Miłej kontemplacji;),

  • 9. Data: 2006-12-01 00:05:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, t wrote:

    > Też kiedyś zajrzałem i też mnie zatkało - od tamtej pory się zastanawiam
    > skąd się biorą te rachunki do umów zleceń czy umów osobistch niespełniające
    > wymogów Ordynacji

    ???
    A są takie?
    +++ cytat +++
    nawet gdy inne ustawy nie zaliczajš tej działalnoœci do działalnoœci
    gospodarczej lub osoby wykonujšcej takš działalnoœć - do przedsiębiorców
    ---

    > i czy nikt za to nie beka że dalej funkcjonują :)
    > No i też od tamtej pory nie mam wątpliwości że kazdy może wystawić rachunek
    > za wszytsko :)

    Mi szło o krok dalej: czy musi.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-12-01 00:14:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, t wrote:
    [...]
> [...]
    > ***> Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r.
    > ***> Ordynacja podatkowa z dnia 29 sierpnia 1997 r.

    Optymista :)

    Najpierw skompletujmy listę innych przepisów, proponuję zapis
    z treściami dołączyć na koniec (żeby nie przesadzić z gigabajtami).

    Od siebie dorzucam:
    - ustawa Prawo Działalności Gospodarczej, wybrane przepisy obowiązują
    jeszcze przez 30 dni :) (no niech będzie że to dowcip, ale skoro "na
    dzień"...)
    - Ustawa z dnia 13 paŸdziernika 1998 r o systemie ubezpieczeń społecznych

    Co jeszcze przeoczyliśmy?

    pzdr, Gotfryd