  • 1. Data: 2006-11-30 11:31:32
    Temat: samozatrudnienie dla firmy zagranicznej
    Od: "Janusz" <h...@o...pl>

    Witam i prosze o porade. Firma zagraniczna (z UE) nie posiada w Polsce
    osobowosci prawnej ani nawet oficjlanego przedstawicielstwa. Moja
    wspólpraca (czy tez praca) polega na wykonywaniu uslug dla tej firmy w
    lokalu wynajetym i oplacanym przez te firme i raz w miesiacu wystawiam
    fakture na umówina stala miesieczna kwote.
    Rozliczam sie z fiskusem w oparciu o DG KPiR na zasadach ogólnych.

    Jak wyglada moja sytuacja w swietle nowych przepisów o likwidacji
    samozatrudnienia ?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2006-12-01 09:00:34
    Temat: Re: samozatrudnienie dla firmy zagranicznej
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam i prosze o porade. Firma zagraniczna (z UE) nie posiada w Polsce
    > Jak wyglada moja sytuacja w swietle nowych przepisów o likwidacji
    > samozatrudnienia ?

    W zasadzie powinna byc lepsza niz tych samozatrudnionych pracujacych dla
    polskich uslugodawcow, bo
    na pewno nie beda cie scigac w wyniku kontroli Inspekcji Pracy w zakladzie
    pracodawcy-zleceniodawcy (za granice PIP nie jezdzi) ;)
    Byc moze fiskus na takich dzialaniach sie skoncentruje przede wszystkim?
    A moze naiwny jestem ;)
    Byc moze nie beda sobie zawracac glowy interpretacja, widzac, ze pracujesz
    dla zagranicznej firmy (w koncu nie mozesz pracowac w PL na umowe o prace z
    firma ktora tutaj nie istnieje)

    Co do twojej sytuacji to musisz wykazac, ze nie pracujesz pod kierownictwem
    i w czasie wyznaczonym przez zlecajacego, bo w miejscu wskazanym juz
    pracujesz. Ryzyka inwestycyjnego raczej nie ponosisz - jak sam twierdzisz
    firma placi za lokal, pewnie za narzedzia pracy tez.
    Podobnie z odpowiedzialnoscia wobec osob 3 - ciezko ci bedzie wykazac ze
    takie ponosisz, zapisy w kontrakcie moga kwestionowac...
    Moze lepiej pracuj w domu, wtedy jestes kryty juz chyba calkowicie, chyba
    nikomu o zdrowych zmyslach nie przyjdzie do glowy, ze ktos ci moze wskazywac
    wlasny dom jako miejsce pracy wyznaczajac godziny kiedy masz co zrobic i
    jeszcze przychodzi cie kontrolowac ;)
    Chociaz w sumie, na upartego czemu nie hehehe ?