  • 1. Data: 2005-01-12 11:05:00
    Temat: informacje o kontroli ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Obiecalam, że napiszę, to piszę ;-)

    Sp. z o.o. (pracowników <20) miała kontrolę 2003-XI 2004 z ZUS (jak się
    okazało, ze względu na to, że szef nagminnie nie płaci ZUS).

    Sprawdzano:
    - listy płac, prawidłowość naliczonych wynagrodzeń za czas choroby, itd.
    - terminowość wysyłanych do ZUS druków Z-3 dot. wypłaty przez ZUS zasiłku
    chorobowego oraz zwolnień lekarskich
    - dokumenty wypłat wynagrodzeń
    - deklaracje ZUS rozliczeniowe oraz zgłoszeniowe (podpisy pracowników!)
    - PIT-4
    - częściowo teczki kadrowe (np. jeżeli jest wyrejestrowanie, to pani
    sprawdzała, czy wydano świadectwo pracy).
    - umowy zlecenia / o dzieło - pod kątem podlegania do ZUS (przy okazji
    potwierdzono, że od umów zlecenie ze studentami do 26 roku życia nie płaci
    się zadnych składek społ. i zdrow.)

    Ogólnie pani była w miarę spokojna, nie czepiała się drobiazgów, ale co
    ciekawe, zwróciła uwagę na nieterminowe zgłoszenia do ZUS. Wg niej, jeżeli
    umowę o pracę podpisuje się np. 1 grudnia, to termin zgłoszenia do ZUS to
    max. 7 grudnia, a nie 8 grudnia (z czym nie do końca się zgadzam, a co Wy na
    to).

    pozdrawiam
    Magdi

  • 2. Data: 2005-01-12 11:16:11
    Temat: Re: informacje o kontroli ZUS
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    siedem dni kończy się 7 grudnia jeżeli stosunek pracy został zawarty 1
    grudnia -obowiązek jest w ciągu 7 dni od zawarcia umowy czyli pierwszy
    liczy się w dniu zawarcia

    --
    ===OPIX===
    ==========

  • 3. Data: 2005-01-12 11:26:17
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "opix" <s...@b...pl> wrote >
    > siedem dni kończy się 7 grudnia jeżeli stosunek pracy został zawarty 1
    > grudnia -obowiązek jest w ciągu 7 dni od zawarcia umowy czyli pierwszy
    > liczy się w dniu zawarcia

    No i to wcale nie jest takie jasne.
    Gdyby był 1 dzień na zgłoszenie, to oznaczałoby, że w praktyce nie masz go
    wcale, bo należałoby załatwić to tego samego dnia, a załatw to jeśli jest
    już np. godzina 15-ta.
    Rozsądek mówi, że powinno liczyć się od następnego dnia po zawarciu umowy.
    Ale ja tak sobie tylko gdybam.
    T.

  • 4. Data: 2005-01-12 11:55:37
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/12/2005 12:05 PM, Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > max. 7 grudnia, a nie 8 grudnia (z czym nie do końca się zgadzam, a co Wy na

    KC mówi:
    Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie
    uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym zdarzenie nastąpiło

    Ale mówi też:
    Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub, decyzja innego organu państwowego
    albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego
    obliczania, stosuje się przepisy poniższe (czyli powyższy)

    A więc jeżeli ustawa zusowska nie określa sposobu liczenia (czego nie
    wiem bo nie mam ustawy pod ręką i nie chce mi się szukać) terminu to
    stosuje się KC czyli termin upływa wraz z zakończeniem dnia 8. grudnia

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-01-12 11:56:09
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "toster" <t...@W...pl> wrote in message

> [...]
    > już np. godzina 15-ta.
    > Rozsądek mówi, że powinno liczyć się od następnego dnia po zawarciu umowy.

    ja też mam właśnie takie odczucie, że liczy się od następnego dnia.

    Magdi

  • 6. Data: 2005-01-12 20:01:02
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > już np. godzina 15-ta.
    A to oznacza że do godz. 24 zostało ci jeszcze sporo czasu. Bo nie wiem czy
    wiesz, ale dokumenty ZUS można wysłać drogą elektroniczną

    ;-)

    PawełJ

  • 7. Data: 2005-01-13 12:09:41
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 sty o godzinie 21:01, na pl.soc.prawo.podatki, PawełJ napisał(a):

    > A to oznacza że do godz. 24 zostało ci jeszcze sporo czasu. Bo nie wiem czy
    > wiesz, ale dokumenty ZUS można wysłać drogą elektroniczną

    A jeżeli zgłoszenie dotyczy płatnika?
    Po prostu zgłaszam płatnika i jednocześnie zgłaszam osobę ubezpieczoną?
    Czy wtedy stosuje sie "inny" kalkulator okresu zgłoszenia?

    Ponadto, nie ma obowiązku elektronicznego przesyłania dokumentów dla firm
    poniżej 5-pracowników. czy tutaj też obowiązuje "inny" kalkulator?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany