  • 1. Data: 2010-01-04 08:40:38
    Temat: jak rozliczyc podatek w polsce?
    Od: "Ata" <3...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prowadze DG w Polsce - zasady ogolne, KPIR. Nie jestem VATowcem. Chce
    sprzedawac w USA oprogramowanie za posrednictwem amerykanskiego serwisu
    internetowego. Po sprzedaniu okreslonej liczby sztuk oprogramowania, serwis
    potraci podatek dochodowy w USA i pobierze prowizje i z tego co zostanie
    wykona w USD przelew na konto PayPal. Ja z tego konta wykonam przelew na konto
    w Banku Polskim i zamienie na gotowke. Przynajmniej taki jest plan ;).

    I teraz mam pytanie jak to ugryzc i czy dobrze to chce rozwiazac? Rozmawialam
    z kilkoma osobami w US ale tam nie za bardzo wiedza o co chodzi i zakladaja ze
    juz to robie i chce uniknac podatku albo kombinuje :) i najlepiej zebym
    zglosila wszystko co zrobilam albo jak juz to zrobie to zebym wtedy sie
    zglosila i oni wtedy sie ustosunkuja do tego

    --1--
    Dochod mam w momencie wykonania przelewu za sprzedaz na konto PAYPAL a nie w
    momencie sprzedazy produktu przez serwis, bo nie wiem kiedy oni sprzedali dany
    produkt. Nie wystawiam zadnych rachunkow/faktur a otrzymuje jedynie zeznanie
    podatkowe roczne z USA
    --2--
    Kwota przelewu to kwota po potraconej przez serwis prowizji i odprowadzonym
    podatku dochodowym w usa. co podlega opodatkowaniu w Polsce 18% podatkiem
    dochodowym?
    --3--
    Czy ma znaczenie to ze w USA zostalo juz odprowadzone np. 10% podatku
    dochodowego dla rozliczenia podatku w Polsce i place tylko 8% czy nie?
    --4--
    Czy jezeli VAT w USA wynosi zero, to jesli przeszlabym na VAT to nie
    placilabym go w polsce od tych transakcji?

    Prosze i dziekuje z gory za pomoc
    Ata

  • 2. Data: 2010-01-04 08:43:51
    Temat: Re: jak rozliczyc podatek w polsce?
    Od: " Ata" <3...@W...gazeta.pl>

    Przepraszam za dubla watku, ale mnie sie tak kliklo niechcacy :)

  • 3. Data: 2010-01-04 10:18:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-04 09:40, Ata wrote:
> [...]
    > Czy jezeli VAT w USA wynosi zero, to jesli przeszlabym na VAT to nie
    > placilabym go w polsce od tych transakcji?

    1) Trudno powiedzieć jaką masz umowę z pośrednikiem. Wróżki ciągle
    jeszcze odpoczywają po Sylwestrze.

    2) Przychód minus prowizja podlegają opodatkowaniu zgodnie ze skalą
    podatkową. Uważaj, tu jest haczyk! Jeśli software napisałaś samodzielnie
    to przychody z majątkowych praw autorskich są Twoimi przychodami
    osobistymi (a nie z DG). W takim przypadku mogą Ci zakwestionować (w
    ramach DG) KUP związany z produkcją tego software.

    3) Ze Stanami mamy podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Tak więc stosujesz zasadę proporcjonalnego odliczenia.

    4) Generalnie tak - po szczegóły zajrzyj do ustawy.
    BTW, w Stanach w ogóle nie ma VAT (a nie VAT wynosi zero).

    Piotrek