  • 1. Data: 2010-01-04 08:40:23
    Temat: jak rozliczyc podatek w polsce?
    Od: "ania" <3...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prowadze DG w Polsce - zasady ogolne, KPIR. Nie jestem VATowcem. Chce
    sprzedawac w USA oprogramowanie za posrednictwem amerykanskiego serwisu
    internetowego. Po sprzedaniu okreslonej liczby sztuk oprogramowania, serwis
    potraci podatek dochodowy w USA i pobierze prowizje i z tego co zostanie
    wykona w USD przelew na konto PayPal. Ja z tego konta wykonam przelew na konto
    w Banku Polskim i zamienie na gotowke. Przynajmniej taki jest plan ;).

    I teraz mam pytanie jak to ugryzc i czy dobrze to chce rozwiazac? Rozmawialam
    z kilkoma osobami w US ale tam nie za bardzo wiedza o co chodzi i zakladaja ze
    juz to robie i chce uniknac podatku albo kombinuje :) i najlepiej zebym
    zglosila wszystko co zrobilam albo jak juz to zrobie to zebym wtedy sie
    zglosila i oni wtedy sie ustosunkuja do tego

    --1--
    Dochod mam w momencie wykonania przelewu za sprzedaz na konto PAYPAL a nie w
    momencie sprzedazy produktu przez serwis, bo nie wiem kiedy oni sprzedali dany
    produkt. Nie wystawiam zadnych rachunkow/faktur a otrzymuje jedynie zeznanie
    podatkowe roczne z USA
    --2--
    Kwota przelewu to kwota po potraconej przez serwis prowizji i odprowadzonym
    podatku dochodowym w usa. co podlega opodatkowaniu w Polsce 18% podatkiem
    dochodowym?
    --3--
    Czy ma znaczenie to ze w USA zostalo juz odprowadzone np. 10% podatku
    dochodowego dla rozliczenia podatku w Polsce i place tylko 8% czy nie?
    --4--
    Czy jezeli VAT w USA wynosi zero, to jesli przeszlabym na VAT to nie
    placilabym go w polsce od tych transakcji?

    Prosze i dziekuje z gory za pomoc
    Ata

  • 2. Data: 2010-01-04 14:54:31
    Temat: Re: jak rozliczyc podatek w polsce?
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "ania" <3...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konto
    > w Banku Polskim i zamienie na gotowke. Przynajmniej taki jest plan ;).

    Poczytaj sobie ten wątek, bardzo podobna sprawa bo też sprzedaż ( tylko
    fotek) i grafik za pośrednictwem serwisów przez PayPal.
    http://stock-board.info/rozliczenia-podatkowe-stocki
    -t-81-33.html
    Jesli chcesz na 100% wiedzieć, ze jest ok, to przeprowadz pierwszą
    transakcje, opisz ją dlaczego tak i wyślij do skarbówki z prośbą o
    sprawdzenie poprawności rozliczenia. Tylko w zależności od urzędu mogą wyjść
    różne dziwne kwiatki...
    --
    www.ilustracje-wektorowe.pl