  • 1. Data: 2003-11-18 07:20:54
    Temat: jak to robic?
    Od: glew <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl>

    Witam!

    Maly podatnik, met. kasowa. Sprzedaje przede wszystkim w sklepie
    internetowym. Ze wzgledu na wysokosc obrotu musialem zakupic kase fiskalna.
    Prawie wogole nie sprzedaje za gotowke. Problem jest nastepujacy:

    Czy klient, ktory placi przelewem przed otrzymaniem towaru lub za pobraniem
    powinien otrzymac paragon z kasy fiskalnej? Kasa (telestar Mikro) obsluguje
    3 met. platnosci: gotowka, czek, karta. Nie ma tam przelewu. Czy takie
    transakcje (gdy klient - os. fiz. nie prow. dg nie potrzebuje f-ry) powinny
    isc przez kase fiskalna?

    Z gory dziekuje za pomoc!

    --
    GL

  • 2. Data: 2003-11-18 08:33:53
    Temat: Re: jak to robic?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2003, glew wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Maly podatnik, met. kasowa. Sprzedaje przede wszystkim w sklepie
    >+ internetowym. Ze wzgledu na wysokosc obrotu musialem zakupic kase fiskalna.

    ...jak rozumiem ze względu na płatności "za pobraniem" a nie przelewem
    i że poczytałeś stosowne wątki ;), w tym "wyciag z banku z bledami
    jako dokument ksiegowy" - jak widzę nikt nie protestował wobec
    mojego protestu o "70%"...
    [...]
    >+ Czy klient, ktory placi przelewem przed otrzymaniem towaru lub za pobraniem
    >+ powinien otrzymac paragon z kasy fiskalnej?

    Mówisz że przedpłata ? IM*H*O obowiązek podatkowy przy przedpłacie
    50% jest, to i dokument mógłby się przydać. Ale nie wiem.

    [...]
    >+ Czy takie
    >+ transakcje (gdy klient - os. fiz. nie prow. dg nie potrzebuje f-ry)
    >+ powinny isc przez kase fiskalna?

    ...co sprowokowało mój post.
    Przecież *takie* transakcje są powodem używania kasy !
    Jak sprzedajesz firmom "na fakturę" to sprzedaż nie musi
    "iść przez kasę".
    Nadto jak ktoś się od kasy uchyla :) - to do warunków zwolnień
    należy m.in. obowiązek dokumentowania sprzedaży fakturami.
    Krótko mówiąc: pytasz "czy powinny iść" w kontekście transakcji
    które są głównym powodem "obowiązku kasy" właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-18 09:05:11
    Od: glew <r...@...O-S.P.A.M.intrux.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Krótko mówiąc: pytasz "czy powinny iść" w kontekście transakcji
    > które są głównym powodem "obowiązku kasy" właśnie :)

    OK. Ale jest tak:
    Klient zamawia towar. Ja wysylam, klient placi przy odbiorze a Poczta lub
    firma kurierska przelewa kase na rachunek. Kiedy wystawic paragon? Czy w
    dniu wysylki towaru do klienta? Czy na paragonie mam wybrac met. platnosci:
    czek/karta?
    Obowiazek podatkowy powstaje u mnie (maly podatnik, met,. kasowa) z dniem
    otrzymania naleznosci (kwota no konto wplynie duzo pozniej, niz w dniu
    wystawienia paragonu)... (???)

    Drugi przypadek jast taki, ze klient placi przed wydaniem towaru przelewem
    (przedplata). Czy paragon wystawic w dniu wplyniecia naleznosci na konto,
    czy w dniu, kiedy towar bedzie wysylany do klienta (np. 1-2 dni pozniej od
    momentu wplyniecia nelznosci na konto)? A co, jesli klient wplaci, ja
    wystawie paragon w tym dniu i okaze sie, ze danego towaru nie moge wyslac,
    gdyz nie ma go w hurtowni, z ktora wspolpracuje?

    Wielkie dzieki za wszelka pomoc! :-)

    --
    GL

  • 4. Data: 2003-11-18 22:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2003, glew wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dniu wysylki towaru do klienta? Czy na paragonie mam wybrac met. platnosci:

    Zeznaję że się nie wypowiem, ale jeszcze cię przesłucham
    w kwestii uściślenia (może komu innemu się przyda...):

    >+ Obowiazek podatkowy powstaje u mnie (maly podatnik, met,. kasowa)

    Który obowiązek podatkowy masz na myśli: VAT czy dochodowy ?
    Skoro wspominasz o metodzie kasowej to pewnie VAT, jako
    że przychód jest zawsze memoriałowy lub memoriałowy zmodyfikowany...

    >+ Drugi przypadek jast taki, ze klient placi przed wydaniem towaru przelewem
    >+ (przedplata). Czy paragon wystawic w dniu wplyniecia naleznosci na konto,
    >+ czy w dniu, kiedy towar bedzie wysylany do klienta

    Jak na mnie i na tę porę - za trudne :[
    Obowiązek VAT powstaje w momencie przedpłaty, ale co z paragonem
    to nie wiem :(

    >+ A co, jesli klient wplaci, ja
    >+ wystawie paragon w tym dniu i okaze sie, ze danego towaru nie moge wyslac,
    >+ gdyz nie ma go w hurtowni, z ktora wspolpracuje?

    Jest coś takiego jak anulowanie transakcji.
    Sprzedaż *towarów* można anulować, podatek od przedpłaty IMHO też.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)