  • 1. Data: 2003-11-18 07:53:07
    Temat: Import uslug - pomocy
    Od: "Rafi" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Otrzymalem fakture na uslugi marketingowe wykonane zagranicą. Wystawcą jest
    firma zarejestrowana i dzialajaca na Ukrainie. Nie mam pojęcia jak to
    ugryzc, czy gdzies mam to zglosic (jakas odprawa celna???), czy wogole
    zglaszac?

    Pozdrawiam
    Rafi

  • 2. Data: 2003-11-19 20:17:28
    Temat: Re: Import uslug - pomocy
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Rafi" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firma zarejestrowana i dzialajaca na Ukrainie. Nie mam pojęcia jak to
    > ugryzc, czy gdzies mam to zglosic (jakas odprawa celna???), czy wogole

    Czy import (export) usług występuje w Taryfie Celnej albo w Kodeksie celnym?
    Pytam poważnie. Jeśli tak to gdzie?

    W ustawie o VAT mamy definicje:
    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    5) imporcie usług - rozumie się przez to usługi świadczone na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, za których wykonanie należność jest przekazywana
    osobie lub jednostce mającej siedzibę bądź miejsce zamieszkania za granicą,
    a także usługi turystyki wyjazdowej,
    6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez podatnika
    poza państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,
    Wg tego marketing na Ukrainie nie jest importem usług.
    Jeśli usługa jest związana z importem towarów to może podwyższać wartość
    celną tego towaru i wtedy należy jej wartość uwzględnić w SADzie (art. 30 i
    31 Kodeksu celnego )
    Mirek

  • 3. Data: 2003-11-19 20:47:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy import (export) usług występuje w Taryfie Celnej albo w Kodeksie
    celnym?
    > Pytam poważnie. Jeśli tak to gdzie?

    Na poważnie to pojęcie cła związane jest towarem, a nie z usługą.
    Zapewne jest to zapisane w jednym z pierwszych
    artykułów Kodeksu Celnego. Jednak (jak sam zauważyłeś)
    pewne usługi mogą być doliczne do wartości celnej towaru
    (załadunek, transport, ubezpieczenie) i stanowić
    podstawę naliczenia cła. Ale są też wyłączenia:
    przeczytaj art 30 i 31 KCelnego, które sam cytowałes.
    Samoistnie usługa nie podlega pod ustawę.

  • 4. Data: 2003-11-19 20:49:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

  • 5. Data: 2003-11-20 15:27:45
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    > celnym?
    >
    > Na poważnie to pojęcie cła związane jest towarem, a nie z usługą.
    > Zapewne jest to zapisane w jednym z pierwszych
    > artykułów Kodeksu Celnego.
    Dokładnie art. 1 i wszystko jasne :)

> [...]
    > podstawę naliczenia cła. Ale są też wyłączenia:
    > przeczytaj art 30 i 31 KCelnego, które sam cytowałes.
    To wiem i wskazywałem pytającemu, gdzie może znaleźć odpowiedź na swoje
    pytanie.

    > Samoistnie usługa nie podlega pod ustawę.
    A tego właśnie nie byłem pewien, a teraz już jestem. Dzięki.
    Mirek

  • 6. Data: 2003-11-20 20:14:50
    Od: "efka" <r...@p...onet.pl>

    dzieki