  • 1. Data: 2003-05-27 05:23:17
    Temat: jak to zrobic?
    Od: Grzegorz <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl>

    Witam!
    Mam 2 male pytania...

    1. Czy gdy rozpoczynam DG i robie spis z natury (nic na nim nie bedzie, ale
    spis chyba musi byc...(?)) to czy ta zerowa wartosc ze spisu musze wpisac
    do KPiR? Jesli tak, to jak wpisac i gdzie?

    2. Czy moge prowadzic ksiegowosc (rejestr zakupow i sprzedazy VAT oraz KPiR)
    jako arkusze kalkulacyjne i drukowac np. rejestry codzienie, a KPiR na
    koniec m-ca? Czy KPiR nie powinna byc uprzednio wydrukowana pusta,
    opieczetowana, zbroszurowana? Jesli tak, to czy moge wydrukowac puste
    tabele, ktore z m-ca na niesiac beda zamieniane i wpinane do segregatora?
    Czy powinienem sporzadzic jakas instrukcje obslugi pliku w arkuszu
    kalkulacyjnym? Czty ktos robi podobnie?

    Dziekuje!

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-05-27 10:19:41
    Temat: Re: jak to zrobic?
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl> napisal w
    wiadomosci news:6b9bq-7p2.ln1@main.linux.pl...
> [...]
    > tabele, ktore z m-ca na niesiac beda zamieniane i wpinane do segregatora?
    > Czy powinienem sporzadzic jakas instrukcje obslugi pliku w arkuszu

    § 27. 1. Przed zaprowadzeniem ksiegi i na koniec kazdego roku podatkowego, a
    takze w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udzialów wspólników lub
    likwidacji dzialalnosci, podatnik jest obowiazany do sporzadzenia i wpisania
    do ksiegi spisu z natury towarów handlowych, materialów (surowców)
    podstawowych i pomocniczych, pólwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadów,
    zwanego dalej "spisem z natury".

    jezeli nie masz czego spisac to piszesz zero moze to byc pierwsza pozycja w
    ksiazce i tak tego nie sumujesz

    § 31. 1. W razie prowadzenia ksiegi przy zastosowaniu technik
    informatycznych, warunkiem uznania ksiag za prawidlowe jest:
    1) okreslenie na pismie szczególowej instrukcji obslugi programu
    komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiag,
    2) stosowanie programu komputerowego zapewniajacego bezzwloczny wglad w
    tresc dokonywanych zapisów oraz wydrukowanie wszystkich danych w porzadku
    chronologicznym, zgodnie z wzorem ksiegi,
    3) przechowywanie zapisanych danych na magnetycznych nosnikach
    informacji, do czasu wydruku zawartych na nich danych, w sposób chroniacy
    przed zatarciem lub znieksztalceniem tych danych albo naruszeniem ustalonych
    zasad ich przetwarzania.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec kazdego miesiaca w czasie
    zapewniajacym prawidlowe i terminowe rozliczenia z budzetem, lecz nie
    pózniej niz do dnia 20 kazdego miesiaca za miesiac poprzedni, podatnik jest
    obowiazany sporzadzic wydruk zapisów dokonanych za dany miesiac. Wydruk
    powinien byc zgodny z wzorem ksiegi okreslonym w zalaczniku nr 1 do
    rozporzadzenia.

  • 3. Data: 2003-05-27 11:09:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2003, Grzegorz wrote:

> [...]
    >+ spis chyba musi byc...(?)) to czy ta zerowa wartosc ze spisu musze wpisac
    >+ do KPiR? Jesli tak, to jak wpisac i gdzie?

    http://groups.google.com/groups?as_q=pocz%B1tkowy+%7
    C+pocz%B1tek+%7C+rozpocz%EAciem&num=100&as_scoring=r
    &hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&
    as_epq=&as_oq=spis+spisu+remanent&as_eq=&as_ugroup=*
    .podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as
    _qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&as
    _maxy=2003&as_maxm=5&as_maxd=27

    IMHO - do KPiR, wartość wpisać np. do kol. 16.

    >+ 2. Czy moge prowadzic ksiegowosc (rejestr zakupow i sprzedazy VAT oraz KPiR)
    >+ jako arkusze kalkulacyjne i drukowac np. rejestry codzienie, a KPiR na
    >+ koniec m-ca?

    IMHO tak. Umiesz już zadać pytanie googlowi ? ;) (hasła: excel, excelu,
    arkusz, drukować :)) Drukując codziennie IMHO spełnisz wymóg wpisywania
    przychodu "nie później niż przed rozpoczęciem sprzedaży dnia następnego"
    :), nie wiem jak się zapatrywać na kartki luzem.... (ja ewidencje VAT
    wypełniam jak na razie ręcznie).

    >+ Czy KPiR nie powinna byc uprzednio wydrukowana pusta,
    >+ opieczetowana,

    Nic mi o tym nie wiadomo.

    >+ zbroszurowana.

    Zbroszurowana ma być, prawda !