  • 1. Data: 2002-09-18 06:59:36
    Temat: jak to zrobic? /"zamiana" firm/
    Od: "luck" <e...@p...onet.pl>

    witajcie

    /zadalem to pytanie rowniez na pl.soc.prawo, ale niestety nikt mi nie
    odpowiedzial, wiec moze tu ktos cos poradzi... ;-)

    Mam bardzo wazne dla mnie pytanie:
    Jest sobie firma A (osoba fizyczna, jednoosobowa DG - jest Vatowcem,
    rozliczajaca sie na KPiR jesli ma to jakies znaczenie?),
    Firma A jest wydawca gazetki
    z roznych przyczyn firma A nie moze dalej prowadzic tej dzialalnosci
    Jest sobie firma B (znajomi), ktora dalej chce kontynuowac wydawanie tej
    gazetki

    Pytanie:
    Jak najprosciej i najkorzystniej sprawic, aby firma B mogla wejsc w miejsce
    firmy A?
    (firma A zarejestrowala tytul w sadzie, podpisala umowe z kolporterem, ma
    uklad z drukarnia, zamowienia reklamodawcow itd i chce to wszystko przekazac
    firmie B, tak by firma B dalej mogla prowadzic wszystkie sprawy)
    Jakie sa mozliwe rozwiazania tej sytuacji? Czy taka firme mozna np. sprzedac
    albo darowac? Czy istnieje cos takiego, jak "przekazanie" przedsiebiorstwa?
    Jak to sie robi? Czy firme A trzeba zamknac? Moze trzeba jakos szczegolnie
    przeksztalcic? A co z kontrahentami i klientami?
    Jesli sa potrzebne jakies dodatkowe informacje, to chetnie napisze, jesli
    nie dosc jasno naswietlilem sprawe.

    pozdrowienia dla wszystkich prawnikow! ;-)
    luck

  • 2. Data: 2002-09-18 08:51:59
    Temat: Re: jak to zrobic? /"zamiana" firm/
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Jak najprosciej i najkorzystniej sprawic, aby firma B mogla wejsc w
    miejsce
    > firmy A?

    wniesc firme A aportem do B (koniecznie spolka zoo lub sa) i sprzedac swoje
    udzialy. oczywiscie sa nowe regony, nipy itp. ale zostana zachowane
    wszystkie umowy i porozumienia zawarte przez firme A

    pozdrawiam
    vladi

  • 3. Data: 2002-09-18 10:09:25
    Od: "luck" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > udzialy. oczywiscie sa nowe regony, nipy itp. ale zostana zachowane
    > wszystkie umowy i porozumienia zawarte przez firme A

    hej!
    wielkie dzieki! ;-)
    To jest jedyny sposob aby zachowac kontrahentow na dotychczasowych
    warunkach? Rozumiem, ze jakbym po prostu chcial zamknac swoja firme i
    powiedziec "macie tu adresy i telefony" /zreszta chyba nie moge tego ot tak
    przekazac/, to pociagnie to za soba koniecznosc podpisania od nowa
    wszystkiego przez nich?

    A co sie mowi w takiej sytuacji np. kolporterowi? Teraz juz nie firma A ale
    B bedzie przywozic gazete, kontaktowac bedzie sie nie pan X, ale pan Y,
    zmienily sie numery NIP itd..? Nie wyglada to dziwnie? Sa jakies standardy
    zeby wszystko bylo OK?

    pozdrowienia
    luck

  • 4. Data: 2002-09-18 10:11:23
    Od: "luck" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "luck" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > swoje

    przepraszam, jeszcze mi sie przypomnialo...
    czyli raczej nie ma rozwiazania takiego, ktore pozwalaloby pozostac samej
    firmie A i przekazac tylko "przedsiebiorstwo"?

    pozdrowienia
    luck

  • 5. Data: 2002-09-18 11:11:40
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > przepraszam, jeszcze mi sie przypomnialo...
    > czyli raczej nie ma rozwiazania takiego, ktore pozwalaloby pozostac samej
    > firmie A i przekazac tylko "przedsiebiorstwo"?

    prowadzisz DG jako osoba fizyczna a nie prawna. Ty jako Jan Kowalski jestes
    przedsiebiorstwem.

    a co z aproblem zrobic jedno pismo w ktorym bedzie napisane ze od dnia .....
    wszelkie sprawy zwiazane z umowa (ami)................ bede prowadzone przez
    firme B na mocy stosownych porozumien..................... prosimy o zmiane
    danych firmowych na ..................... w zalaczeniu dokumenty firmy B

    vladi

  • 6. Data: 2002-09-18 22:15:08
    Od: "Berbec" <b...@z...com.pl>

> [...]
    zmiane
    > danych firmowych na ..................... w zalaczeniu dokumenty firmy B

    Pozwolcie, ze sie przylacze...
    A jak w takim wypadku wygladaja wszelkie zezwolenia, koncesje wydane na
    firme A?
    Czy firma B bedzie mogla uwazac je za swoje?

    Pozdrawiam,
    Ryszard.

  • 7. Data: 2002-09-19 08:30:51
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Pozwolcie, ze sie przylacze...
    > A jak w takim wypadku wygladaja wszelkie zezwolenia, koncesje wydane na
    > firme A?
    > Czy firma B bedzie mogla uwazac je za swoje?

    jesli firma A bedzie wniesiona aportem do spolki zoo wszelkie zezwolenia
    etc. nie traca mocy (chyba ze w zezwoleniach byla o tym mowa - ale to bardzo
    rzadko spotykana klauzula). problemem pozostaje wycena firmy A

    nie wiem tylko jak technicznie wyglada papierkowa strona takiej operacji,
    dlatego radze poradzic sie prawnika i napewno ksiegowej.

    vladi