  • 1. Data: 2003-01-10 13:42:59
    Temat: jak wpisywac "odliczenia"
    Od: ".SlaWek." <s...@p...pl>

    witam,
    probuje sie uporac ze swoja KPiR.... na razie pod gorke :-(
    mam pytania do szanownych grupowiczow..
    1. czy do KPiR wpisuje skladki ktore place na ZUS (ubezpieczenie
    zdrowotne), jesli tak, to do ktorego pola?
    2. tak samo oplata za prowadzenie konta.... ?
    3. ..i odsetki zarobione na koncie bankowym (bo jakies bank mi dopisal
    ;-) ??

    rozumiem, ze takie "koszty" beda mi zmniejszac moj dochod i nie maja nic
    wspolnego z VAT...??
    Pozdrawiam
    .SlaWek.

  • 2. Data: 2003-01-10 13:54:00
    Temat: Re: jak wpisywac "odliczenia"
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik .SlaWek. napisał:
> [...]
    > 1. czy do KPiR wpisuje skladki ktore place na ZUS (ubezpieczenie
    > zdrowotne), jesli tak, to do ktorego pola?
    Nie wpisujesz. Ub. zdrowotne nie jest kosztem - odlicza sie je od
    *podatku* na PIT-5.

    > 2. tak samo oplata za prowadzenie konta.... ?
    Wpisujesz. Oczywście gdy sa to opłaty za konto firmowe.

    > 3. ..i odsetki zarobione na koncie bankowym (bo jakies bank mi dopisal
    > ;-) ??
    Jeżeli na koncie firmowym - odsetki są twoim przychodem
    (a nie kosztem :-) )
    Jeżeli na prywatnym - bank potrąca Ci belkowe i na tym koniec.

    > rozumiem, ze takie "koszty" beda mi zmniejszac moj dochod i nie maja nic
    > wspolnego z VAT...??
    Zwiekszaja albo zmniejszają :-)) Nie, nie maja nic wspólego z VATem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl