  • 1. Data: 2004-08-06 08:08:17
    Temat: jak z zakupami w innych państwach UE - ??
    Od: "zanzarus" <z...@p...onet.pl>

    Załóżmy że jadę np do Czech kupuję u nich 20 monitorów otrzymuję na to FV
    (mam numer NIP europejski) i teraz pytanie: Na tej fakturze jest cena netto
    czyli powiedzmy 500zł/sztukę razy 20 to jest 10 000zł i teraz przywożę to do
    polski i co płacę za to 22% VATU ?? Jedna osoba powiedziała mi że jest niby
    jakiś nowy zapis w prawie o podatku VAT i wygląda to tak że w zakupy wpisuje
    sobie te 10 000zł i dopisuje (też w zakupy 22% czyli 2200zł) a w sprzedaż
    normalnie tak jak było. Chodzi mi o to że wyglada na to ze wtedy nie ma
    wogóle VAT-u na taki sprzęt. Załóżmy że kupie tak jak wyżej te monitory i
    sprzedaj je w polsce po 510zł (kupiłem je po 500zł netto) i wystawie na nia
    fv 510zł brutto czyli ok 418zł netto, czyli faktucznie zarobie 10zł (
    510-500) a jeszcze zarobie na Facie bo w zakupach bedzie 22%z 500zł a w
    sprzedaży 22% z 418zł. Czy to możliwe ??? a jeśli nie to jak jest faktucznie
    ??

  • 2. Data: 2004-08-06 11:58:32
    Temat: Re: jak z zakupami w innych państwach UE - ??
    Od: "Magda \"Akrosilesia\"" <a...@w...pl>

    NIEMOŻLIWE
    Od nabycia 20 komputerów po 500 zł płacisz VAT 22% czyli 2200 i jednoczesnie
    go odliczasz - czyli wychodzisz na zero. Zapłaciłes tylko 10000zł za
    komputery.
    Jeśli sprzedajesz za 510 zł brutto x 20 to dostajesz od nabywców 10200 zł
    brutto, ale od tego odprowadzasz 22% VAT czyli (10200 / 1,22 *0,22 =)
    1839,34 zł. Zostaje przychodu netto: 8360,66 zł, czyli masz stratę na
    sprzedazy komputerów i jeszcz płacisz VAT od sprzedazy. Nie jest to
    transakcja opłacalna.
    Aby nie stracić musisz sprzedać komputery przymnajmniej za 500 zł/szt.

  • 3. Data: 2004-08-06 11:58:55
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 06-08-2004 13:58, Użytkownik Magda "Akrosilesia" napisał:

    > Aby nie stracić musisz sprzedać komputery przymnajmniej za 500 zł/szt.

    500 zł *netto* czyli 610 zł brutto