  • 1. Data: 2005-04-13 05:52:57
    Temat: jaka jest kolejność mnożenia w księgowości
    Od: " " <m...@g...pl>

    Mam towar, dajmy na to costam za 8,50 netto. Sprzedaję go z upustem 5%.
    Jaka jest kolejność działania, czy najpierw powinienem wyliczyć cenę netto
    po upuście czyli 8,50*,095 = 8,07 i pomnożyć przez ilość czyli 15 co daje
    121,05

    czy też najpierw pomnożyć ilość*cena netto jednego elementu czyli
    8,50*15=127,50 i teraz dopiero obliczyć rabat *0,95 czyli wynik 121,12

    Wynik drugi jest bliższy prawdzie, bo jest mniejszy narzut zaokrągleń. Czy
    istnieją jakiekolwiek przepisy dotyczące kolejności działań w księgowości?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-04-13 06:14:27
    Temat: Re: jaka jest kolejność mnożenia w księgowości
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > istnieją jakiekolwiek przepisy dotyczące kolejności działań w księgowości?
    Cene ustalasz jak chcesz...

    Pozdrawiam
    Luqas

  • 3. Data: 2005-04-13 06:29:03
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Cene ustalasz jak chcesz...

    Jeden gość mi radził żeby rabat liczyć od ceny końcowej.

  • 4. Data: 2005-04-13 08:31:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bozoo napisał(a):

    > Jeden gość mi radził żeby rabat liczyć od ceny końcowej.

    co o tyle komplikuje sprawę, że jeżeli odbiorcą jest przedsiębiorca i ma
    ustalić cenę jednostkową...

    z technicznego i podatkowego punktu widzenia jest to obojętne. Byle byś
    - przy rabacie "od faktury" - prawidłowo obliuczył VAT

    M.