  • 1. Data: 2002-01-16 17:43:56
    Temat: jaki VAT za abonament za podłączenie do Internetu
    Od: "abeem" <a...@p...onet.pl>

    W Rzeczpospolitej nr 300 z 24 grudnia ub. roku w dodatku Prawo co dnia w
    "VAT przez telefon ukazała się informacja
    Operator sieci kablowej pobrał 22 proc. VAT za podłączenie do Internetu.
    Taką samą stawką obciąża miesięczny abonament. Czy postępuje prawidłowo?
    Usługi dostępu do Internetu podlegają obecnie 7-proc. stawce VAT. Od 10
    sierpnia 2001 r. taką samą stawką obciążone zostały usługi
    teleinformatyczne. Moim zdaniem oznacza to, iż usługa podłączenia do
    Internetu wykonana po 10 sierpnia i abonament za dostęp do niego korzystały
    z obniżonego 7-proc. VAT. Mogło się jednak zdarzyć, że w skład usługi
    podłączenia do Internetu wchodziły np. roboty instalacyjne związane z
    okablowaniem itp., które powinny być obciążone 22- proc. VAT.
    Mój operator odpowiedział mi: za usługę dostępu szerokopasmowego do sieci
    Internet, a taką właśnie oferujemy podatek VAT wynosi 22%.
    I kto tu ma rację?
    Jest to istotne, ponieważ błąd wystawiającego fakturę uniemożliwi mi
    odliczenie VAT.