  • 1. Data: 2005-04-05 13:23:40
    Temat: kara za nietreminowe zlozenie PIT-5
    Od: "Aga" <n...@p...fm>

    witam,
    dostałam tel. od US że poniosę konsekwencje karnoskarbowe za nieterminowe
    złożenie PIT-5,
    pit-5 za styczen wysłałam 9 marca...

    czy ktoś wie w jakiej wysokości grozi mi kara ?
    (chodza słuchy że 5 tys zł??)

    dzięki za info

    Aga

  • 2. Data: 2005-04-05 15:59:20
    Temat: Re: kara za nietreminowe zlozenie PIT-5
    Od: "MARKUS" <m...@k...net.pl>

    > dostałam tel. od US że poniosę konsekwencje karnoskarbowe za nieterminowe
    > złożenie PIT-5,

    NIE LĘKAJ się. Kara jest uznaniowa.
    Możesz zrobić 2 rzeczy. Po pierwsze idziesz i próbujesz wyjęczeć niską karę
    np. 100PLN. To się udaje.
    Jeśli nie (w moim przypadku chciał młotek 1kPLN) to kary nie przyjmujesz.
    Wtedy muszę podać cię do sądu. Jeśli nie robisz tego nagminie i skarb nie
    poniósł strat sąd takie sprawy zawsze umarza więc raczej nie podają.
    Jak tylko wracsz do domu, to szybciutko składasz odwołanie z pełną
    argumentacją. W moim przypadku nigdy już się nie odezwali i zaoszczędziłem
    100PLN, a może i 1kPLN.
    Jeśli chcesz tekst odwołania (mam to od doradcy) to podaj na grupie jaiś
    mail do siebie to prześlę.

  • 3. Data: 2005-04-05 17:26:33
    Od: "montezuma" <m...@n...com>

    Aga wrote:
> [...]
    > nieterminowe złożenie PIT-5,
    > pit-5 za styczen wysłałam 9 marca...
    >
    > czy ktoś wie w jakiej wysokości grozi mi kara ?

    mialem zlozona o ok miesiac za pozno... 100zl

  • 4. Data: 2005-04-05 19:53:05
    Od: "Wiesław J" <0...@v...pl>

    Użytkownik "Aga" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > witam,
    > dostałam tel. od US że poniosę konsekwencje karnoskarbowe za nieterminowe
    > złożenie PIT-5,
    > pit-5 za styczen wysłałam 9 marca...

    Jest coś takiego , jak " wyrażenie czynnego żalu " . Podejdz do US , zrób
    odwołanie jak poradzono Ci wyżej i w tym odwołaniu Wyraż czynny żal za
    zaistniałą sytuacje i "polej trochę wody" , że coś tam , coś tam ...........
    Na pewno skóry z Ciebie nie zedrą.Powodzenia

  • 5. Data: 2005-04-05 20:15:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wiesław J wrote:

    > Jest co? takiego , jak " wyrażenie czynnego żalu "

    To nie funkcjonuje raczej po
    wykryciu faktu niezłożenia.
    Teraz to może tylko poprosić
    o łagodny wymiar.

  • 6. Data: 2005-04-05 20:18:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

  • 7. Data: 2005-04-05 20:49:09
    Od: "Aga" <a...@c...pl>

    Użytkownik "MARKUS" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli chcesz tekst odwołania (mam to od doradcy) to podaj na grupie jaiś
    > mail do siebie to prześlę.

    dzięki za pocieszenie :) mam nadzieję że się uda.. chociaż znając mój US to
    hmm.. wątpię,
    Markus, jeśli możesz to ślij na: n...@W...fm

    Aga

  • 8. Data: 2005-04-06 02:58:56
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2005 21:53:05 +0200, Wiesław J napisał(a):

> [...]
    > zaistniałą sytuacje i "polej trochę wody" , że coś tam , coś tam ...........
    > Na pewno skóry z Ciebie nie zedrą.Powodzenia

    Czynny żal nie skutkuje, jak US wie juz o wykroczeniu - a w tym wypadku wie
    bo go wzywa .
    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-04-06 06:03:16
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    Mieczysław wrote:

    > Czynny żal nie skutkuje, jak US wie juz o wykroczeniu - a w tym wypadku wie
    > bo go wzywa .

    póki pisemnie nie powiadomił poleconym to tak jakby nie wiedział

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe
    http://colisa.com.pl
    http://sklep.akwarystyczny.com.pl
    http://sklep.zoologiczny.com.pl

  • 10. Data: 2005-04-06 12:47:02
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > póki pisemnie nie powiadomił poleconym to tak jakby nie wiedział

    To działa tylko w przypadku równoległego złożenia deklaracji i zawiadomienia o
    popełnieniu czynu podpadającego pod KKS i tylko w sytuacji w której US nie
    odkrył braku tejże i nie powiadomił podatnika.W dniu złożenia przeterminowanej
    deklaracji US zostaje powiadomiony i wie.

    Uprawnionym do przyjęcia zawiadomienia w trybie czynnego żalu jest nie tylko US.
    Zawsze można walnąć to do prokuratury co zamyka US - dziób a prokuratura prawie
    zawsze odstępuje od karania.Co by jeszcze bardziej zamotać można to złożyć np.
    w prokuraturze w Zakopanem będąc zameldowanym w Gdańsku.Zanim dotrze do
    właściwej .... :-)

    Pzdr-Kriss