  • 1. Data: 2005-04-05 11:56:56
    Temat: Czyżby koniec niejasności? (VAT od umów o dzieło)
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Przeczytałem dziś w archiwum Rzeczpospolitej, że zdaje się 11 kwietnia 2005
    Sejm przyjął poprawkę do ustawy o VAT. Cytat:

    "W przyjętej zmianie do art. 15 ustawy, regulującego m.in. opodatkowanie
    umów zlecenia i o dzieło, znalazło się stwierdzenie, że nie podlega VAT ten,
    kogo wiąże ze zleceniodawcą stosunek określający warunki wykonywania
    czynności oraz wynagrodzenie, przy czym z umowy musi wynikać, że zlecający
    odpowiada wobec osób trzecich za działania zleceniobiorcy.

    Jednocześnie wykluczono z VAT usługi twórców i artystów przenoszących swoje
    prawa autorskie, otrzymujących wynagrodzenie w formie honorariów."

    Czy ktoś może to potwierdzić? Czy to znaczy, że ta poprawka już weszła w
    życie i sprawa jest rozwiązana definitywnie? Czyli tłumacze przenoszący na
    zleceniodawcę autorskie prawa majątkowe (drugi akapit) nie płacą VAT-u w
    ogóle, niezależnie od tego, ile zarobią, tak? A co z umowami o dzieło
    zawartymi między majem 2004, a grudniem 2004? Czy w ich przypadku nadal
    pozostaje niejaność, jako że były zawierane przy poprzednim stanie prawnym??

  • 2. Data: 2005-04-05 12:14:55
    Temat: Re: Czyżby koniec niejasności? (VAT od umów o dzieło)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piter wrote:

    > Przeczytałem dziś w archiwum Rzeczpospolitej, że zdaje się 11 kwietnia
    > 2005 Sejm przyjął poprawkę do ustawy o VAT. Cytat:

    Podróż w czasie?

  • 3. Data: 2005-04-05 12:24:32
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczytałem dziś w archiwum Rzeczpospolitej, że zdaje się 11 kwietnia 2005
    > Sejm przyjął poprawkę do ustawy o VAT. Cytat:

    Dziś mamy 05 kwietnia 2005r , 11 kwietnia będzie za tydzień.Myślę , że
    wyczytałeś to z archiwum X albo piszesz z przyszłości co jak sądzę jest
    fascynujące . Jeśli możesz poszperać w tym archiwum i przesłać mi na priv
    numery totka na 06 kwietnia 2005 - będę wdzięczny i odpowiem na wszystkie twoje
    pytania. :-)

    Kriss

  • 4. Data: 2005-04-05 12:33:43
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    > Podróż w czasie?

    Znaczy się 11 marca :)

  • 5. Data: 2005-04-05 12:34:35
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > numery totka na 06 kwietnia 2005 - będę wdzięczny i odpowiem na wszystkie

    Dobre, dobre :-)

  • 6. Data: 2005-04-05 22:50:29
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Byłem dzisiaj w biurze rachunkowym i powiedzieli mi, że to dopiero "pieśń
    przyszłości", bo te zmiany są jeszcze analizowane przez sejm czy senat.
    Także w końcu nie wiem, czy ja mam złe informacje, czy biuro ...

    Dowiedziałem się tyle, że najbezpieczniej jest założyć DG, wejść w VAT i
    pchać wszystko przez DG. Czyli nic nowego ...