    From: "MARKUS" <m...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kara za nietreminowe zlozenie PIT-5
    Date: Tue, 5 Apr 2005 17:59:20 +0200

    > dostałam tel. od US że poniosę konsekwencje karnoskarbowe za nieterminowe
    > złożenie PIT-5,

    NIE LĘKAJ się. Kara jest uznaniowa.
    Możesz zrobić 2 rzeczy. Po pierwsze idziesz i próbujesz wyjęczeć niską karę
    np. 100PLN. To się udaje.
    Jeśli nie (w moim przypadku chciał młotek 1kPLN) to kary nie przyjmujesz.
    Wtedy muszę podać cię do sądu. Jeśli nie robisz tego nagminie i skarb nie
    poniósł strat sąd takie sprawy zawsze umarza więc raczej nie podają.
    Jak tylko wracsz do domu, to szybciutko składasz odwołanie z pełną
    argumentacją. W moim przypadku nigdy już się nie odezwali i zaoszczędziłem
    100PLN, a może i 1kPLN.
    Jeśli chcesz tekst odwołania (mam to od doradcy) to podaj na grupie jaiś
    mail do siebie to prześlę.