  • 1. Data: 2002-03-19 19:57:27
    Temat: karta podatkowa i etat - wspólne rozliczenie
    Od: "Stanisław" <d...@r...tpsa.pl>

    Pracuję na etacie i dodatkowo prowadzę działalność gospodarczą na karcie
    podatkowej. Czy mogę rozliczyć się wspólnie z niepracującą żoną?
    Stanisław

  • 2. Data: 2002-03-19 20:52:41
    Temat: Odp: karta podatkowa i etat - wspólne rozliczenie
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Stanisław <d...@r...tpsa.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7878s$6tp$...@n...tpi.pl...
    > Pracuję na etacie i dodatkowo prowadzę działalność gospodarczą na karcie
    > podatkowej. Czy mogę rozliczyć się wspólnie z niepracującą żoną?
    > Stanisław
    --------------

    Niestety nie

    Orka

  • 3. Data: 2002-03-20 10:09:46
    Temat: Re: karta podatkowa i etat - wspólne rozliczenie
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Orka napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik Stanisław <d...@r...tpsa.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    >napisał:a7878s$6tp$...@n...tpi.pl...
    >--------------
    >
    >Niestety nie
    >
    >Orka

    Dla czego nie?
    Może!
    Jeżeli pracuje na etacie to może bo karta podatkowa nie łączy się z żadnymy
    innymi dochodami.

    Adrianna

  • 4. Data: 2002-03-20 13:51:12
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dla czego nie?
    > Może!
    > Jeżeli pracuje na etacie to może bo karta podatkowa nie łączy się z

    Orka pisał że nie można i to on ma rację.
    Adrianno przeczytaj ustawę o podatku PDOF.
    Art.6 ust.1 (małżonkowie podlegają odrębnemu )
    opodatkowaniu
    ust.2 pozwala na łącznie na wniosek podatników przy zachowniu odpowiednich
    warunków i te spełnia pytający. ale
    ust.8 zasada wyrażona w ust.2 nie ma zastosowanie gdy jeden z małżonków
    uzyska dochody na zasadach zryczałtowanych( ryczałt karta)
    Jolka

  • 5. Data: 2002-03-21 06:35:12
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

    Pikorska Wiola napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >ust.8 zasada wyrażona w ust.2 nie ma zastosowanie gdy jeden z małżonków
    >uzyska dochody na zasadach zryczałtowanych( ryczałt karta)

    Nie chcę się spierać ale karta podatkowa to nie ryczałt.
    Mój maż prowadzi działalność gos. i opłaca podatek w formie karty
    podatkowej, ja zaś pracuję na etacie i zostałam poinformowana w urzędzie
    skarbowym że osoba opłacająca kartę ma prawo rozliczać się z małżonkiem na
    zasadach ogólnych a karta nie jest nigdzie wykazywana. Od lat odliczam sobie
    ulgę podatkową męża ( jako że poza kartą nie ma żadnych dochodów ) i byłam
    również kontrolowana przez US gdzie powiedziałam że maż jest na karcie
    ( pytano o to czy tylko ja utrzymuję rodzinę ) i nie było żadnych
    zastrzeżeń, ale może mój US interpretuje inaczej przepisy.

    Z poważaniem

    Adrianna

  • 6. Data: 2002-03-21 06:58:34
    Od: "Adii" <s...@a...com.pl>

> [...]
    >( pytano o to czy tylko ja utrzymuję rodzinę ) i nie było żadnych
    >zastrzeżeń, ale może mój US interpretuje inaczej przepisy.

    ehhh
    właśnie się doczytałam , że to od tego roku się zmieni, bardzo przepraszam
    za wprowadzenie w błąd.
    Za 2002 rozliczać będę się musiała sama i już nie odliczę sobie ulgi męża

    Adrianna