  • 1. Data: 2005-12-27 21:32:05
    Temat: kasa fiskalna
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    Witam, czy ktos moze przedstawic po krotce procedure przy zakupie, jestem
    vatmanem na ryczalcie.

    1. Przysluguje mi zwrot vat i 50% wartosci kasy netto moge odliczyc od vatu,
    sa jakies terminy kiedy i jak ? trzeba zlozyc jakis wniosek?

    2. I teraz sprawa odnosnie jak juz bede mial ta kase:
    raporty dobowe wpisuje do ewidencji sprzedazy vat i ewidencji przychodu ?
    a moze wystarczy raport miesieczny ?

    3. Jeszcze jedno pytanie z innej beczki od poczty polskiej dostaje faktury
    (ze stawkami zw.) czy to rowniez mam wpisywac do ew. zakupow vat?

    --
    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2005-12-29 22:42:34
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Dec 2005, Langi wrote:

    > 1. Przysluguje mi zwrot vat i 50% wartosci kasy netto moge odliczyc od vatu,
    > sa jakies terminy kiedy i jak ? trzeba zlozyc jakis wniosek?

    http://podatki.pl/akty/110304a.htm#d9
    (rejestracja darmowa albo znajdź w dowolnym miejscu ustawę o VAT).
    Zajrzyj od art. 111 - tytuł "kasy rejestrujące".
    W przepisach jest wszystko opisane !

    > 2. I teraz sprawa odnosnie jak juz bede mial ta kase:
    > raporty dobowe wpisuje do ewidencji sprzedazy vat i ewidencji przychodu ?
    > a moze wystarczy raport miesieczny ?

    Przecież nie ma "jednej jedynie słusznej metody" !!
    Ewidencja VAT ma być prowadzona tak żeby dało się na jej podstawie
    prowadzić deklarację (widzisz powód codziennego wpisywania ?
    - ja RACZEJ nie), zaś dochodowy... no chyba też jest parę kombinacji,
    opisanych dla odmiany w rozporządzeniu (znajdziesz pod tym
    samem adresem w dziale podatek dochodowy, tylko zwróć uwagę
    żeby było w miarę aktualne) - ja na KPiR jestem to szczegółowo
    nie wiem).

    Tak z ciekawości: po co chesz prowadzić osobną ewidencję sprzedaży
    (przychodu) dla celów PD, rozporządzenie do ryczałtu nie pozwala
    stosować ewidencji sprzedaży VAT do wpisania jednym zapisem
    całego miesiąca ?
    Przyznam że ja do KPiR wpisuję - ale na sztuki przychodów mam
    mało :)

    > 3. Jeszcze jedno pytanie z innej beczki od poczty polskiej dostaje faktury
    > (ze stawkami zw.) czy to rowniez mam wpisywac do ew. zakupow vat?

    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl

    ...i spróbuj go popytać "co wpisywać do ewidencji zakupów" albo
    o podobne teksty. Było kilka razy, a też nie ma dobrej odpowiedzi:
    zależy jak chcesz rozliczać VAT !
    Po prawdzie mi się wydaje że kwota zakupów "zw" może się przydać
    jedynie przy zakupie *towaru* z jednoczesnym rozliczaniem proporcją
    zakupów - ale...
    Jak do niczego niepotrzebne - to nie ma podstawy prawnej nakazującej
    takie coś wpisywać.
    A przynajmniej nikt nigdy na grupie nie podał !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)