  • 1. Data: 2005-12-27 17:13:01
    Temat: Mój sposób: darowizna darowizna mieszkaniowa pożyczka -
    Od: "jan kowalski" <d...@d...com>

    Witam!
    Za specjalistę od prawa podatkowego się nie uważam, ale po lekturze kilku
    informacji w Sieci wykoncypowałem, jak mógłbym zminimalizować podatek.
    Proszę o opinie fachowców co do zasadności moich poczynań :-)

    Otrzymałem od ojca jednorazowo 100.000 zł na konto jako dofinansowanie
    (kupuję mieszkanie na rynku pierwotnym). Mój pomysł:
    1) Ustalam z ojcem iż rozbijamy to na 50.000 dla mnie i 50.000 dla żony
    2) podpisujemy wraz z małożnką umowę, na podstawie której mój ojciec daje
    każdemu z nas po 9637 zł
    3) podpisujemy podobną umowę, z tym że po 9637zł każdemu z nas na cele
    mieszkaniowe
    3) podpisujemy umowę, pożyczki na kwotę po 9637, każdemu z nas

    Sumarycznie każde z nas będzie miało kwotę do opodatkowania z tytułu
    darowizn
    50.000 - 3x9637 = 50.000 - 28.911 = 21.089 zł,
    co przekłada się na podatek w wysokości
    822,2 + 7% z (21.089 - 20.556) = 822,2 + 37,31 = 859,51 zł
    (łącznie więc 2x859,51 = 1.719,02 zł)

    W ciagu ostatnich 5 lat nie otrzymywałem od rodziny żadnych innych
    pożyczek/darowizn. Nie ma żadnych machlojek, bo te pieniądze rzezcywiście
    idą jako rata za kupno mieszkania.

    1. Czy takie rozumiowanie jest poprawne i do przeforsowania w US?
    2. Można lepiej? :-)

    Dziękuję z góry z rady

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-12-27 17:16:19
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "jan kowalski" <d...@d...com> napisał w wiadomości

    /ciach/

    a posiadasz mamusie ?? ;-)

  • 3. Data: 2005-12-28 03:37:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jan kowalski wrote:

    > 1. Czy takie rozumiowanie jest poprawne i do przeforsowania w US?
    tak.

    > 2. Można lepiej? :-)

    rodzina żony może powtórzyc dokładnie taką samą operację.

    Byleby tylko potrafili potem przed US udokumentować, że było ich na to
    stać, żeby wam tyle dać.
    A nie np. twój ojciec podesłał im po cichu, żeby wam podarowali.