  • 1. Data: 2005-04-25 13:38:57
    Temat: Re: kodeks karno skarbowy
    Od: "Smerfin" <s...@p...com>

    > Właśnie dostałem "pozdrowienie" ze skarbówki, że coś poknociłem w zeznaniu
    > podatkowym i jest to wykroczenie z art. 80 paragraf 4 kodeksu karno
    > skarbowego. Mogę liczyć na cytat tego pragrafu ?

    Art. 80.
    § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie składa w terminie właściwemu organowi
    wymaganej informacji podatkowej, podlega karze grzywny do 120 stawek
    dziennych.
    § 2. Płatnik, który wbrew obowiązkowi nie składa w terminie podatnikowi lub
    właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej, podlega karze grzywny
    do 180 stawek dziennych.
    § 3. Jeżeli informację określoną w § 1 lub 2 złożono nieprawdziwą, sprawca
    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.
    § 4. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w §
    1-3 podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Pozdrawiam i życzę wybrnięcia obronną ręką :)

    Smerfin

  • 2. Data: 2005-04-25 13:39:35
    Temat: kodeks karno skarbowy
    Od: "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Witam !
    Właśnie dostałem "pozdrowienie" ze skarbówki, że coś poknociłem w zeznaniu
    podatkowym i jest to wykroczenie z art. 80 paragraf 4 kodeksu karno
    skarbowego. Mogę liczyć na cytat tego pragrafu ?

    Witek.

  • 3. Data: 2005-04-25 13:41:29
    Od: "JoAnna" <k...@q...pl>

    http://www.frackowiak.com.pl/pl/podatki44.php

  • 4. Data: 2005-04-28 09:26:15
    Od: "maza" <z...@m...pl>

    Użytkownik "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowym i jest to wykroczenie z art. 80 paragraf 4 kodeksu karno
    > skarbowego. Mogę liczyć na cytat tego pragrafu ?

    Poniżej przesyłam tekst w/w przepisu:

[...]

    podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

    Z dniem 1 lipca 2005 r. w art. 80 § 2 otrzymuje brzmienie:

    § 2. Płatnik, podmiot, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 26 lipca 1991
    r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, niepełniący funkcji płatnika lub
    pośredni
    odbiorca, który wbrew obowiązkowi nie składa w terminie podatnikowi lub
    właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej lub informacji, o
    których mowa w art.
    42 ust. 2 pkt 2 lub art. 42c ust. 1 powołanej ustawy, podlega karze grzywny

    --
    Ziemowit Gawecki
    Doradca Podatkowy

  • 5. Data: 2005-04-29 17:06:49
    Od: "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Cze:o))

    Użytkownik "maza" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1 - 3
    >
    > podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    Byłem dzisiaj wyjaśnić co się stało.
    Dostałem mandat 200 zł za 7 dni spóźnienia w złóżeniu PIT-11.
    Podobno górny limit kary wynosi 1500 zł.
    Nie wiem czy się cieszyć , czy płakać ...

    Witek.