  • 1. Data: 2002-06-10 14:33:31
    Temat: kolejność nr faktur
    Od: "miro" <t...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.
    Proszę o poradę, co zrobić w przypadku gdy klient zwraca mi fakturę (za
    którą nie zapłaci) z nr np "xx1", a w między czasie wystawiłem faktury z
    kolejnymi numerami.
    Wszystko jest już wpisane w KPiR.
    Miro.

  • 2. Data: 2002-06-10 14:42:10
    Temat: Re: kolejność nr faktur
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    anulowac

    --
    vladi

  • 3. Data: 2002-06-10 18:25:51
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "miro" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (za
    > którą nie zapłaci) z nr np "xx1", a w między czasie wystawiłem faktury

    Wystawić korektę i spiąc razem z oryginałem i kartką z paro zdaniowym
    wyjaśnieniem.

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-06-10 19:29:19
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "miro" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (za
    >
    > Wystawić korektę i spiąc razem z oryginałem i kartką z paro zdaniowym
    > wyjaśnieniem.

    A skad wezmie potwierdzenie odbioru faktury korygujacej?

    Karol

  • 5. Data: 2002-06-10 22:01:04
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > A skad wezmie potwierdzenie odbioru faktury korygujacej?
    >
    > Karol

    No jak to skad, ma przeciez namiary klienta, ktory chce zwrocic fakture. Musi
    dopilnowac ,by klient korekte podpisal. Z tego co wiem , nie ma mozliwosci
    anulowania faktur VAT, w gre wchodzi jedynie korekta na ktorej wartosc faktury
    mozna skorygowac do wartosci "zero".

  • 6. Data: 2002-06-10 22:10:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jun 2002, vladi wrote:

    >+ anulowac

    AFAIR jest problem jeśli chodzi o fakturę za usługę,
    a miro nie był łaskaw podać *za co* tak faktura :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-11 00:18:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 11 Jun 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ dopilnowac ,by klient korekte podpisal. Z tego co wiem , nie ma mozliwosci
    >+ anulowania faktur VAT, w gre wchodzi jedynie korekta

    To się różnimy wiedzą... jakbym nie widział że "nie można
    anulować faktury na usługę" to bym nie zapamiętał :)
    (że na towar można)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-06-11 07:48:58
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > dopilnowac ,by klient korekte podpisal. Z tego co wiem , nie ma mozliwosci
    > anulowania faktur VAT, w gre wchodzi jedynie korekta na ktorej wartosc

    No w taki sposob to niby masz racje. Ale bede sie jeszcze czepial.
    Jezeli wystawi korekte, to po co ma ja spinac z faktura pierwotna i pisac
    jakiekolwiek wyjasnienie?

    Karol

  • 9. Data: 2002-06-11 09:58:46
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > No w taki sposob to niby masz racje. Ale bede sie jeszcze czepial.
    > Jezeli wystawi korekte, to po co ma ja spinac z faktura pierwotna i pisac
    > jakiekolwiek wyjasnienie?
    >
    > Karol

    A po co spinac ? Faktura korygująca jest samodzielnym dokumentem, oddzielnie
    księgowanym, na niej jest napisane do ktorej Faktury VAT jest wystawiona ta
    korekta. Wiadomosc o spinaniu faktur i pisaniu wyjasnien nie byla ode mnie,
    wiec musisz to czepianie skierowac do autora tamtej wiadomosci :)
    pozdrawiam, Malgorzata

  • 10. Data: 2002-06-11 10:58:13
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    mnie,
    > wiec musisz to czepianie skierowac do autora tamtej wiadomosci :)

    Autor wyjasnia :-) :
    - spinanie jest praktykowane, gdy brakuje podpisu na fakturze - np. gdy
    zostala wystawiona omylkowo i nie zostala dostarczona do Klienta, a
    zwyczajnie do kosza wyrzucic jej nie mozemy (bo byly juz kolejne faktury
    z kolejnymi numerami i pozniejszymi datami). Wtedy to spinamy oba
    dokuementy i opisujemy cala sytuacje, zeby zaden Inspektor sie nie
    czepial. Taka procedura nie jest nigdzie w przepisach usankcjonowana,
    ale faktura bez podpisu... nie do końca jest faktura (poza specyficznymi
    przypadkami) i chodzi w tym wypadku tylko o unikniecie dziury w
    numeracji, ktora inaczej moglaby nasuwac podejrzenia o zanizaniu
    sprzedazy.
    W omawianym przypadku nie było mowy o podpisaniu badz niepodpisaniu
    faktury. Jesli faktura była podpisana to z formalnego punktu widzenia
    NIE MOZNA jej zwrocic, a mowiac scisle taka czynnosc nie zwalnia Cie z
    obowiazku zaplaty VAT-u i podatku, a Twojego kontrahenta z obowiazku
    zaplaty, ktorego wypelnienia mozesze dochodzic przed sadem. Jesli
    wspolnie chcecie to rozwiazac to najlepiej wystawic korekte do zera -
    wowczas oryginal faktury i oryginal korekty zostaje u Twojego klienta
    (nic ci nie zwraca!), a Ty masz podpisane kopie i ksiegujesz to
    normalnie.

    Krzysztof