  • 1. Data: 2002-01-08 11:54:11
    Temat: komisy
    Od: "Heller" <b...@h...com.pl>

    Mam pytanie dla grupy!
    Moze znajdzie sie tu jakis madry!:))
    Interesuje mnie sprzedaz komisowa samochodow!
    Opisze problem
    1.Mam Komis
    2.Klient wstawia samochod
    3.znajduje sie chetny na ten wozek!
    do tego momentu wszystko jasne!
    lecz tu zaczynaja sie schody sa trzy drogi i nie wiem ktora jest wlasciwa, a
    wlascie wiem tylko nie wiem jak to rozgryzc umowami i podatkowo
    Pierwsza: kupuje samochod od sprzedajacego i sprzedaje kupujacemu
    (wystawiajac dwie faktury i jedno dodatkowe KP:faktura na samochod bez VAT-u
    faktura na prowizje z VAT-em i KP na oplate skarbowa!!) Tak robimy ale to do
    DU.. bo dodatkowo jako firma jestesmy zobowiazani do 12 miesiecznej rekojmi
    Druga : Sciagamy sprzedajacego i kupujacego na jedno spotkanie i jeden
    drugiemu sprzedaje a my tylko wystawiamy fakture na nasza prowizje!! Ogolnie
    do DU.. poniewaz zetkniecie sprzedajacego z kupujacym moze skutkowac
    obejsciem nas a dodatkowo to wszystko jast malo profesjonalne!!
    Trzecia: UWAGA tak chcielibysmy robic!!!!!!!!! to umowa trojstronna w ktorej
    sprzedajacy okresla swoja cene i podpisuje ja od reki my w niej dopisujemy
    tylko nasza prowizje a kupujacy wiadomo!!

    Pytanie jest nastepujace czy ktos cos takiego prowadzi zetknal sie z tym lub
    cos o Tym wie
    Sprawa jest dla mnie B.wazna

    Krzysztof Heller

  • 2. Data: 2002-01-08 12:17:59
    Temat: Re: komisy
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Heller" :

> [...]

    > tylko nasza prowizje a kupujacy wiadomo!!
    >
    > Pytanie jest nastepujace czy ktos cos takiego prowadzi zetknal sie z tym

    madry ine jestem, ale...

    Mysle, ze wlasciwa jest umowa posrednictwa sprzedazy ze sprzedajacym.
    i umowa sprzedazy z kupujacym podpisana Z UPOWAZNIENIA sprzedajacego.

    Jesli mnie pamiec nie myli, to w przypadku posrednictwa podstawa
    opodatkowania
    VAT jest prowizja.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-08 12:44:38