  • 1. Data: 2002-01-08 10:54:13
    Temat: Darwizna na cele mieszkaniowe
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Czy ktoś się orientuje jaką kwotę darowizny mogą przekazać rodzice na zakup
    mieszkanie dla swojego dziecka. Czy jest to gdzieś opublikowane ?

  • 2. Data: 2002-01-08 11:25:26
    Temat: Re: Darwizna na cele mieszkaniowe
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    Pawel wrote:

    > Czy ktoś się orientuje jaką kwotę darowizny mogą przekazać rodzice na zakup
    > mieszkanie dla swojego dziecka. Czy jest to gdzieś opublikowane ?

    Darowizna na cele mieszkaniowe (tylko dla osob z I grupy) zwolniona od
    podatku to: 9057 zl od jednego darczyncy, a od wielu darczyncow 18114 zl
    w okresie 5 lat od daty pierwszej darowizny (art4. pkt.5).
    Ale do tego mozna dodac jeszcze zwykle darowizny "na dowolny cel"
    (tzn. 9057zl zwolnione od podatku), czyli w sumie 36 tysiecy:
    18tys. od ojca i 18tys. od matki.
    Od takich darowizn podatku nie bedzie - jedynie oplata za znaczki
    skarbowe.

    Wszystko jest na stronie MF:
    <http://www.mf.gov.pl/podatki/spadki.shtml>
    Szukaj:
    "Ustawa o podatku od spadkow i darowizn"
    "Rozporzadzenie MF z 18 lutego 2000"

    --
    darek

  • 3. Data: 2002-01-08 11:30:57
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    Pawel wrote:

    > Czy ktoś się orientuje jaką kwotę darowizny mogą przekazać rodzice na zakup
    > mieszkanie dla swojego dziecka. Czy jest to gdzieś opublikowane ?

    Jak pisales w oddzielnym watku, mieszkanie juz kupiles w 2001, tzn.
    - zaplaciles juz cala kwote i mieszkasz
    czy
    - podpisales umowe i wplaciles dopiero czesc ?

    Bo darowizny powinny byc zarejestrowane w US i to raczej
    z wczesniejsza data, niz poniesione wydatki.

    --
    darek

  • 4. Data: 2002-01-08 12:05:30
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Zapłaciłem już całą kwote, czy to bardzo komplikuje sprawe?

    Użytkownik -dk- <z...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

  • 5. Data: 2002-01-08 12:27:11
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    Pawel wrote:

    > Zapłaciłem już całą kwote, czy to bardzo komplikuje sprawe?

    To zalezy w zasadzie od wysokosci twoich dochodow.
    Jesli dobrze rozumiem, chcesz skorzystac ze starej
    ulgi bodowlanej, wiec prawdopodobnie US bedzie chcial
    cie skontrolowac. Wtedy bedziesz musial udokumentowac
    wydatki i dochody. Jezeli koszt mieszkania jest duzo
    wiekszy od twoich dotychczasowych dochodow, to beda
    sie czepiac :-/
    Ale jak bardzo to nie wiem, bo darowizny zalatwialem
    akurat we wlasciwej kolejnosci.

    --
    darek

  • 6. Data: 2002-01-08 19:03:57
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

    > Bo darowizny powinny byc zarejestrowane w US

    a z czego to wynika? bo jak sobie dobrze przypominam, to w czasie słynnych
    kołodkowo-łobuzerskich darowizn powszechnie krytykowany był właśnie pogląd o
    obowiązku zarejestrowaniu umowy darowizny

    pozdrav
    siepacz