  • 1. Data: 2007-09-25 10:20:20
    Temat: brak faktur
    Od: "x" <y...@o...pl>

    Witam,
    Orange od trzech miesięcy nie przysyła mi faktur (zmieniłam adres siedziby
    o czym osobiście ich powiadamiałam przekładając oryginał wpisu ze zmianą do
    ewid. gosp. w oddziale plus kilka wykonanych telefonów).
    Mija kolejny miesiąc, a ja jak nie miałam faktur tak nadal nie mam. Nie
    wrzucam w koszty (telefony są na firmę), tylko telefonicznie dowiaduję się
    jaki mam rachunek (gdy wysyłają smsy, że do tego i tego dnia czekają na
    opłacenie rach. w przeciwnym razie wyłączą).
    Zaczyna mnie to wkurzac bo płacę, a nie mam rachunków. Co w tej sytaucji
    zrobić? mogę zerwać z nimi umowę? jak ma sie do takiej sytuacji prawo? to
    jest nie fair bo szantażują mnie że wyłaczą telefony, a jednocześnie to ja
    muszę prosić o podanie kwoty do zapłaty i nie mam faktur wiec 1000 zł leci w
    kosmos... rozmawiałam z Orange tyle razy i nadal bez efektów, że nie wiem
    już co robić...
    Podpowiecie coś?

    pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2007-09-25 10:24:52
    Temat: Re: brak faktur
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    x pisze:
> [...]
    > kosmos... rozmawiałam z Orange tyle razy i nadal bez efektów, że nie wiem

    ale te FV gdzies pewnie wysyłają
    podskocz w poprzednie moejsce moze tam je mają
    a potem tylko prośba o korektę i tyle

    Michał

  • 3. Data: 2007-09-25 11:52:58
    Od: <s...@a...pl>

    > ale te FV gdzies pewnie wysyłają
    > podskocz w poprzednie moejsce moze tam je mają
    > a potem tylko prośba o korektę i tyle

    A skad wiesz, że będą błedy w kwotach, że ma prosić o korektę? Szybciej bym
    stawiał, że jesli już to będzie bład w adresie nabywcy. A to już raczej
    pytajacy notą skoryguje.

  • 4. Data: 2007-09-25 12:03:42
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > A skad wiesz, że będą błedy w kwotach, że ma prosić o korektę? Szybciej
    > bym stawiał, że jesli już to będzie bład w adresie nabywcy. A to już
    > raczej pytajacy notą skoryguje.

    przedmówcy chodziło zapewne o adres do korekty, mi tak naprawdę wszystko
    jedno - byleby w końcu dostwać faktury i nie stracić przy tym zdrowia
    walcząc o to bym je otrzymywała. Byłam w oddziale i przy mnie człowiek
    zmieniał adres na fakturze i do wysyłania... dzwoniłam ok. 7 razy - nadal
    nie mam faktur.
    Zastanawiam się czy mogę wypowiedzieć im umowę za niedotrzymanie warunków bo
    "sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia faktury" itd.
    niestety nie mogę znaleźć umowy, więc nawet nie wiem czy mają taki zapis...

    pozdrawiam,
    ewa

  • 5. Data: 2007-09-25 12:44:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 25 września 2007 12:20
    (autor x
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <46f8e0ca$1@news.home.net.pl>):

    > Podpowiecie coś?

    Zmienić operatora ASAP. Orange to najgorsze rozwiązanie. Nigdy nie byłem i
    nie będę ich klientem a i tak mnie nękali i narazili na
    kilkudziesięciozłotowe straty walki z nimi. Niby niewielka kwota, ale ile
    nerwów i czasu zjedli to moje...

    Więc Oranga się omija z daleka i szerokim łukiem.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 6. Data: 2007-09-25 16:22:00
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > bo "sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia faktury" itd.
    > niestety nie mogę znaleźć umowy, więc nawet nie wiem czy mają taki

    *wystawienia* a nie dostarczenia. No chyba że się zobowiazał do
    dostarczenia. Z reguły piszą jednak w regulaminach, że faktura zostanie
    wysłana. A wysłana nie zawsze znaczy doręczona :(

  • 7. Data: 2007-09-25 16:27:31
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    x pisze:

> [...]
    > "sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia faktury" itd.
    > niestety nie mogę znaleźć umowy, więc nawet nie wiem czy mają taki zapis...

    moze to bedzie naiwne, ale orange poprzez stronę www udostępnia faktury
    mozna nawet zrezygnować z papierowej wersji.
    www.orangeon-line.pl

    Michał

  • 8. Data: 2007-09-25 16:34:22
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 12:20:20 +0200, x napisał(a):

> [...]
    > kosmos... rozmawiałam z Orange tyle razy i nadal bez efektów, że nie wiem

    A próbowałaś na www.orangeon-line.pl ?
    Masz tam możłiwość wydrukowania faktury (wiem, to nie oryginał), możesz
    również skorzystać z polecenia "Kontakt z Orange BOK", gdzie można napisać
    reklamację, zamówić duplikat faktury (faktur).

    Z doświadczenia, nie tylko swojego, wiem, że w ten sposób szybciej można
    coś załatwić, niż przez telefon, czy przez salon sprzedaży.

    I zwykle skuteczniej :)
    A jeszcze, jak im napiszesz, że być może zerwiesz z nimi umowę, to e-mail
    zwrotny przyjdzie w ciągu 24 godzin (autopsja)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 9. Data: 2007-09-25 20:02:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Sep 2007, s...@a...pl wrote:

    > *wystawienia* a nie dostarczenia. No chyba że się zobowiazał do
    > dostarczenia.

    W kwestii formalnej: o ile zasadniczo masz rację, to coś mi się
    kołacze że dla usług telekomunikacyjnych (chyba tylko "powszechnych")
    był jakiś wyjątek! Trzeba by sprawdzić, ale być może akurat *tu*
    obowiązek wysłania f-ry może wynikać z przepisu.
    Jest wysoce prawdopodobne iż uregulowano to przepisem, bo pewnie
    sobie wyobrażasz cyrk, jakby np. TPSA ogłosiła "faktury są do
    odbioru w naszej siedzibie w W-wie" :)

    > Z reguły piszą jednak w regulaminach, że faktura zostanie
    > wysłana. A wysłana nie zawsze znaczy doręczona :(

    A to prawda.
    Niemniej nie miałem problemów kiedy np. prosiłem o duplikaty.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-25 21:08:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Niemniej nie miałem problemów kiedy np. prosiłem o duplikaty.

    A kasują nadal po 10zł za duplikat?