  • 1. Data: 2002-05-28 19:13:02
    Temat: koniec darmowych programow w Polsce
    Od: ZdroYY <z...@a...net.usun>

    Witam !

    Kolega mój twierdzi, że w związku z objęciem od dnia 26 marca 2002 r.
    sprzedaży licencji na programy komputerowe 22-procentową stawką VAT
    udostępnianie bezpłatnej wersji swojego programu jest zakazane.

    Czyli jeśli jako firma napisałem ileśtam programów i chciałbym jeden z
    nich udostępnić za darmo, to oczywiście nie mogę, bo urząd skarbowy
    każe mi zapłacić VAT od oprogramowania które napisałem, mimo, że jest
    za darmo, przyjmując jego wartość na podstawie analogicznych systemów
    innych firm, i od tej kowty każąc mi zapłacić VAT + odpowiednią karę
    bo wg skarbówki to jest sprzedaż (za darmo !!!) i każą odprowadzać VAT
    od tego .........

    Prawdę kumpel mówi ????

    Jeśli tak, czy jest jakiś sposób by to ominąć ?

    grzesiek
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: zdroj(at)btsnet.com.pl , GSM/SMS: +48 607202909 , #GG76829

  • 2. Data: 2002-05-28 19:26:07
    Temat: Re: koniec darmowych programow w Polsce
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    ZdroYY wrote:

> [...]
    > innych firm, i od tej kowty każąc mi zapłacić VAT + odpowiednią karę
    > bo wg skarbówki to jest sprzedaż (za darmo !!!) i każą odprowadzać VAT

    Bzdury. To tylko pobozne życzenia ministra finansów.
    Nie ma przepisów, które w jakikolwiek sposób ograniczałyby udostepnianie
    darmowego oprogramowania. A Belka usiłuje znaleźć jeszcze jedno, choćby
    najbardziej absurdalne, źródełko z kasą.
    US nic Ci nie każe, bo nie może. A gdyby spróbował - to dopiero rozpętała by
    sie wojna.
    Był tu na ten temat wątek, ale umarł smiercią naturalną z braku "przypadków"
    do omawiania :-)
    Twojego kumpla ktos niezorientowany postraszył albo czytuje Gazetę Prawną -
    co na jedno wychodzi :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-28 22:05:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 May 2002, ZdroYY wrote:

> [...]
    >+ każe mi zapłacić VAT od oprogramowania które napisałem, mimo, że jest
    >+ za darmo, przyjmując jego wartość na podstawie analogicznych systemów

    No to po pierwsze: nie nie możesz, skoro możesz :)
    Po drugie "per analogiam" juz raz skończyło się gromkim smiechem
    (liczenie przez US "wartości" linuxa); ja się pytam czemu taka
    "analogia" ma polegać na porównaniu (przykładowego) linuxa
    z (przykładowymi) Windowsami, a nie (równie przykładowym)
    BeOSem (*komercyjnym*, po 50$$ - nie mylić z wersją free)
    *albo* (równie komercyjnymi) systemami po 30000$$ licencja...

    A moja opinia jest taka: "jak wycenić program" ??
    "Limes inferior", znaczy ? Czyli nieskończona ilość
    sztuk po 0.00 zł jest akurat ? :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-31 20:04:07
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    tez mi sie nie podobaja wymysły pana belki i jego ekipy, mam nadzieje ze
    ktos madrzejszy ich szybko zastapi bo doprowadza nas do ruiny, ale
    scenariusz przedstwaiony przez grzeska jest jak najbardziej realny

    jacek