  • 1. Data: 2002-04-05 17:40:24
    Temat: konto firmowe
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    witam!

    Czy osoba prowadzaca jednoosobowa DG, nie VAT'owiec, ma obowiazaek
    posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS oraz
    wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta
    prywatnego [ROR]?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 2. Data: 2002-04-06 16:18:01
    Temat: Re: konto firmowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 05 Apr 2002 19:40:24 +0200, Piotr Sawicki
    <b...@a...punkt.pl> napisałbył:

> [...]
    >posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS oraz
    >wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta

    Nie może. Choćby dlatego, że tak mówi regulamin konta ROR.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-04-07 01:20:16
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Piotr Sawicki wrote:

> [...]
    PS> posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie platnosci [ZUS oraz
    PS> wplaty pieniazkow od klientow za usluge] regulowac za pomoca konta

    Ma obowiązek. Nie wolno płacić ZUSu i podatków z RORu.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 4. Data: 2002-04-08 07:57:31
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-07 03:20, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > obowiazaek PS> posiadania konta firmowego czy tez moze wszystkie
    > platnosci [ZUS oraz PS> wplaty pieniazkow od klientow za usluge]
    > regulowac za pomoca konta PS> prywatnego [ROR]?
    >
    > Ma obowiązek. Nie wolno płacić ZUSu i podatków z RORu.

    Z RORu mozna płacić własne składki ZUS, za pracowników już nie.
    Poza tym, w praktyce, jeżeli składasz papierowy przelew np. na pit-5 z
    RORu, to w banku go nie przyjmą. Chociaż kiedyś znajomy wmówił paniusi
    że nie ma działalności tylko wynajmuje mieszkanie i stąd ten podatek.
    Ale jeżeli składasz przelew elektronicznie, to przejdzie :-)
    Wprawdzie teoretycznie bank może Ci wypowiedzieć umowe rachunku, a US
    uznać go za firmowy i opodatkować odsetki z niego wg. skali, ale to
    raczej mało prawdopodobne.

    A mnie by to urządzało, żeby uznali moje zadłużone konto za firmowe
    :-)) Odsetki w koszty!!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-04-17 12:20:08
    Od: Booger! <b...@t...pl>

    On Mon, 08 Apr 2002 09:57:31 +0200, Maddy <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >że nie ma działalności tylko wynajmuje mieszkanie i stąd ten podatek.
    >Ale jeżeli składasz przelew elektronicznie, to przejdzie :-)

    jest tylko jedno zastrzezenie - w moim skarbowym jasno i wyraznie (co
    rzadko sie zdarza) powiedzieli mi ze taki rachunek musi byc wpisany w
    deklaracji.

    ---
    - Booger - b...@t...pl - Simply streets aheaD! -
    ---