  • 1. Data: 2003-05-12 07:13:30
    Temat: konto gospodarcze
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Prowadzę od marca DG na zasadach ogólnych, czy mogę odliczyć sobie koszt
    prowadzenia konta gospodarczego? Jeżeli tak to czy mogę to robić na
    podstawie wyciągu bankowego? I jeżeli wyciąg przychodzi np. za kwiecie 6-go
    maja, to w którym miesiącu powinnam go odliczy?
    Z góry dziekuję za odpowiedź i przepraszam za może głupie pytania, ale
    dopiero się uczę.

  • 2. Data: 2003-05-12 08:39:31
    Temat: Re: konto gospodarcze
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iwona Z" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maja, to w którym miesiącu powinnam go odliczy?
    > Z góry dziekuję za odpowiedź i przepraszam za może głupie pytania, ale

    Na podstawie wyciagu bankowego
    Wyciąg przychodzi np 6 maja ale jest na 30,04, czyli dotyczy kwietnia
    Nie zapomnij o odsetkach które "ofiaruje " Ci bank- są Twoim przychodem
    Ela

  • 3. Data: 2003-05-12 09:56:43
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Wyciąg przychodzi np 6 maja ale jest na 30,04, czyli dotyczy kwietnia
    > Ela

    Czy błędem jest zaksięgowanie tego wyciągu w maju, a nie w kwietniu?
    Jarek

  • 4. Data: 2003-05-12 10:30:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy błędem jest zaksięgowanie tego wyciągu w maju, a nie w kwietniu?

    Mnie się wydaje, że tak - zwłaszcza w odniesieniu do odsetek,
    które stanowią przychód kwietnia, a nie maja.
    Przenosząc przychody na późniejszy miesiąc narażasz
    Skarb na "straty" ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-12 17:23:36
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie się wydaje, że tak - zwłaszcza w odniesieniu do odsetek,
    > które stanowią przychód kwietnia, a nie maja.
    > Przenosząc przychody na późniejszy miesiąc narażasz
    > Skarb na "straty" ;-)

    A jak mozna wpisac "wstecznie" wyciag do KPiR ?

    Karol

  • 6. Data: 2003-05-12 18:43:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A jak mozna wpisac "wstecznie" wyciag do KPiR ?

    Podchwytliwe pytanie ? :-))

    IMHO zachowując pewne przepisowe warunki mozna
    dokonywać wpisów do KPiR "nie później niż do 20-go".
    Co do odsetek to stają się one chyba należne na koniec
    miesiąca (a nie początek następnego) więc mimo tego, że nie
    zostały z końcem miesiąca _otrzymane_ stanowią jego przychód.
    A skoro tak, to powinny być ujęte we właściwym miejscu.

    Pix

  • 7. Data: 2003-05-12 18:43:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

  • 8. Data: 2003-05-12 22:16:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 May 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ > Mnie się wydaje, że tak - zwłaszcza w odniesieniu do odsetek,
    >+ > które stanowią przychód kwietnia, a nie maja.
    [...]
    >+ A jak mozna wpisac "wstecznie" wyciag do KPiR ?

    Znaczy znowu jestem "podejrzany o wykroczenie" ??
    FYI: jako VATowiec prowadzę ewidencję sprzedaży, więc mam prawo
    wypełniać KPiR "do 20." z czego skwapliwie korzystam :) - choć
    zobowiązuje to do poukładania papierków "chronologicznie" (czyli
    *nie* "tak jak otrzymałem", AFAIK - tak wpisuję w VAT z wyjątkami :>).
    Inna sprawa że przy "bieżącej KPiR" należałoby napisać "zaliczyć
    do" (a nie "zaksięgować w") :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-05-13 20:49:26
    Od: Marcin Dąbrowski <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ela" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zapomnij o odsetkach które "ofiaruje " Ci bank- są Twoim
    przychodem

    No właśnie jaką stawką są te odsetki opodatkowane - ja prowadzę DG,
    opodatkowaną ryczałetem
    w wysokości 17%. Czy te odsetki są opodatkowanę 20% podatkiem,
    czy może 17% tak jak inne moje dochody, czy też może jeszcze inną
    stawką?

    Dąbek

  • 10. Data: 2003-05-13 21:37:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 May 2003, Marcin Dąbrowski wrote:

> [...]
    >+ opodatkowaną ryczałetem
    >+ w wysokości 17%. Czy te odsetki są opodatkowanę 20% podatkiem,

    A taka skala skąd ? ;)

    >+ czy może 17% tak jak inne moje dochody, czy też może jeszcze inną
    >+ stawką?

    Sprawdź googla, było. W zeszłym roku było to AFAIR 3% :), ale
    nie wiem czy nie przedyfundowało gdzieś po nowelizacjach.

    pozdrowienia, Gotfryd