  • 1. Data: 2002-04-25 08:26:57
    Temat: korekta?
    Od: "chris" <c...@t...pl>

    Zorientowalem sie wlasnie, ze w styczniu popelnilem blad: wykazalem za niski
    przychod, tym samym zaplacilem za niski VAT.
    Rozumiem, ze powinienem teraz zlozyc korekte VAT7 za styczen?
    Ale w ten sposob wyszedl mi przy okazji podatek dochodowy, nieduzo co
    prawda, ale jednak. Dlatego powinienem zlozyc juz PIT5, mimo ze w
    poprzednich miesiacach nie skladalem. A jest juz po terminie :-(
    Jak z tego wybrnac zeby nie narazic sie na jakies konsekwencje?
    Pozdrawiam
    Krzysztof.

  • 2. Data: 2002-04-25 16:54:22
    Temat: Re: korekta?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik chris <c...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aa8ela$fa5$...@k...task.gda.pl...
    > Zorientowalem sie wlasnie, ze w styczniu popelnilem blad: wykazalem za
    niski
    > przychod, tym samym zaplacilem za niski VAT.
    > Rozumiem, ze powinienem teraz zlozyc korekte VAT7 za styczen?

    ------
    Tak - składasz korektę i płacisz zaległy VAT z odsetkami
    -------
    > Ale w ten sposob wyszedl mi przy okazji podatek dochodowy, nieduzo co
    > prawda, ale jednak. Dlatego powinienem zlozyc juz PIT5, mimo ze w
    > poprzednich miesiacach nie skladalem. A jest juz po terminie :-(
    Składasz (na piśmie) tzw. "czynny żal" (zawiadomienie o popełnionym czynie)
    a później deklaracje PIT -5, płacisz podatek i odsetki.
    Jeżeli zachowasz ww. kolejność - nie będzie kar:-)

    Orka