  • 1. Data: 2005-05-07 18:33:30
    Temat: koszty delegacji
    Od: " " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    jeżeli 1os. dg rozlicza się wg 19% skali podatkowej to czy przy delegacjach
    -obowiązują nieopodatkowane diety
    -czy można odliczyć sobie koszty hotelu i przelotu

    czy dobrze rozumiem że nie można wrzucać w np. koszty abonementu komórki,
    kosztów związanych z samochodem, komputera itp ?

  • 2. Data: 2005-05-07 18:57:11
    Temat: Re: koszty delegacji
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > -obowiązują nieopodatkowane diety
    > -czy można odliczyć sobie koszty hotelu i przelotu

    ad1 - tak
    ad2 - tak

  • 3. Data: 2005-05-07 19:21:13
    Od: " " <e...@W...gazeta.pl>

    jarmulowicz krzysztof <j...@p...fm> napisał(a):

    > ad1 - tak
    > ad2 - tak

    No to fajnie
    Może jeszcze wiesz - jakiś czas temu czytałem że diety zagraniczne można
    tylko odliczyć za 1 miesiąc ? co jeżeli wyjeżdzam na parę miesięcy. Czy coś
    zmienia/komplikuje fakt że polska firma zleca mojej dg abym pojechał
    zagranicę (UE) abym tam świadczył usługi doradcze na rzecz klienta który ma
    umowe z ową polską firmą. Zastanawiam się czy zatrudnić się na umowę o pracę
    czy założyć dg. Ta druga opcja jest dla mnie korzystniejsza finansowo (nie
    wiem jak dla zleceniodawcy) natomiast nie wiem czy sobie poradzę

  • 4. Data: 2005-05-07 20:33:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2005, wrote:

    >+ jeżeli 1os. dg rozlicza się wg 19% skali podatkowej to czy przy delegacjach
    >+ -obowiązują nieopodatkowane diety
    >+ -czy można odliczyć sobie koszty hotelu i przelotu

    ...już wiesz :)

    >+ czy dobrze rozumiem że nie można wrzucać w np. koszty abonementu komórki,
    >+ kosztów związanych z samochodem, komputera itp ?

    Czekaj: ty chcesz powiazać domniemany "zakaz odliczania" z podleganiem
    pod PIT-*L ("liniowy") ?? To nie jest ryczałt :) i normalnie rozlicza
    się KUP. Przynajmniej o ile mi wiadomo :)
    Sprawa telefonów bywa sporna - ale nie z powodu "19%" tylko z powodu
    poencjalnego zarzutu "korzystania w celach osobistych".
    IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)