eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › koszty na przełomie lat
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2002-01-10 13:10:04
    Temat: koszty na przełomie lat
    Od: "Pajacyk" <l...@w...pl>

    Witam,

    może ktoś mi pomoże, jak to jest z kosztami na przełomie lat przy KPiR. np.
    sprawa dotyczy opłat za telefon komórkowy. Powinienem abonament i koszty
    rozmów podzielić między grudzień i styczeń, czy o zakwalifikowaniu do
    kosztów decyduje miesiąc wystawienia faktury czy miesiąc wpływu faktury?
    Będę wdzięczny za pomoc

    Pajacyk




  • 2. Data: 2002-01-10 18:09:28
    Temat: Re: koszty na przełomie lat
    Od: "KaMeL" <K...@t...net.pl>

    2 rzeczy: w VATcie o odliczeniu decyduje data płatności (w miesiący daty
    płatności go odliczamy.
    w KPiR - przyjmujemy konsekwencję naszych księgowań. Co miesiąc jedną
    fakturę i będzie ok. A jaki miesiąc zależy od pierwszej zaksięgowanej.

    Użytkownik "Pajacyk" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a1k3ud$m96$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam,
    >
    > może ktoś mi pomoże, jak to jest z kosztami na przełomie lat przy KPiR.
    np.
    > sprawa dotyczy opłat za telefon komórkowy. Powinienem abonament i koszty
    > rozmów podzielić między grudzień i styczeń, czy o zakwalifikowaniu do
    > kosztów decyduje miesiąc wystawienia faktury czy miesiąc wpływu faktury?
    > Będę wdzięczny za pomoc
    >
    > Pajacyk
    >
    >
    >



  • 3. Data: 2002-01-10 21:52:02
    Temat: Re: koszty na przełomie lat
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>


    "KaMeL" <K...@t...net.pl> wrote in message
    news:a1klcp$9i7$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > 2 rzeczy: w VATcie o odliczeniu decyduje data płatności (w miesiący daty
    > płatności go odliczamy.
    A to tylko przy niektorych uslugach (akurat przy telekomunikacji tak)

    > w KPiR - przyjmujemy konsekwencję naszych księgowań. Co miesiąc jedną
    > fakturę i będzie ok. A jaki miesiąc zależy od pierwszej zaksięgowanej.
    ??
    Nie bardzo rozumiem.
    Zasada jest taka ze koszty rozpoznaje sie w roku, ktorego (potencjalnych)
    przychodow dotycza. Problem nie jest jednoznaczny, czesto sa z tym
    problemy, ale jezeli faktura nie jest duza, to ujmij w kosztach roku
    ubieglego (chociaz bezpieczniej w nowym - mozna twierdzic ze efekty rozmow
    telefonicznych maja wplyw na przychody roku nastepnego).

    --
    Pozdrawiam
    Tomek
    www.tpiotrowski.w.pl


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1