  • 1. Data: 2002-10-07 09:47:14
    Temat: koszty reprezentacji i reklamy
    Od: "PO" <p...@h...com>

    Witam,

    koszty reprezentacji i reklamy, o ile mieszczą się w limicie 0.25% przychodu
    można wliczyć w koszty.
    W książce Włodzimierza Markowskiego "ABC small business'u" jest jak wół
    napisane (str.115, wydanie ze stanem prawnym na dzień 1.02.2002, B III 4 -
    "Koszty uzyskania przychodu"):

    "[...]Część [...] wydatków, przekraczających w skali roku limit 0.25%
    przychodu, nie możesz zaliczyć do kosztów [...] W otrzymanych fakturach
    dokumentujących te wydatki figuruje też VAT, który jest dla Ciebie podatkiem
    naliczonym. Odliczasz go w całości od swojego VAT należnego, niezależnie od
    tego, czy wydatek ten mieści się w limicie 0.25% obrotu czy też pokrywasz go
    z zysku".

    I moje pytanie: czy jest tak w rzeczywistości? Jeśli tak - mógłby mi ktoś
    dać podstawę prawną do tego?

    pozdr
    PO

  • 2. Data: 2002-10-07 11:37:31
    Temat: Re: koszty reprezentacji i reklamy
    Od: "PO" <p...@h...com>

> [...]
    od
    > tego, czy wydatek ten mieści się w limicie 0.25% obrotu czy też pokrywasz

    oczywiście chodzi mi o pełne odliczenie VAT'y :)

  • 3. Data: 2002-10-07 21:17:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002, PO wrote:

> [...]
    >+ tego, czy wydatek ten mieści się w limicie 0.25% obrotu czy też pokrywasz go

    Mam pytanie: czy ów autor w innym miejscu przypadkiem nie nakazuje
    ci nastepnie VAT (od środków przekazanych na repr.i reklamę)
    ponownie *naliczyć* ?
    Od *całej* wartości ?

    >+ I moje pytanie: czy jest tak w rzeczywistości? Jeśli tak - mógłby mi ktoś
    >+ dać podstawę prawną do tego?

    IM*H*O art.2"Przedmiot opodatkowania".3:
    ++++
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:
    1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    reprezentacji albo reklamy,
    ----

    zaś .1 i .2 zawierają: "Opodatkowaniu podlega...."

    Inaczej mówiąc: koniec końców *cały* VAT RiR idzie w koszt :[,
    natomiast dzięki prostej komplikacji :> z odliczeniem i naliczeniem
    unikasz problemu ze "strukturą" !! (jakby RiR policzyć jako
    "zwolnione", i *nie* odliczyć przy zakupie - problem struktury
    wyłazi z kąta... on i tak wyłazi co chwilę :])
    Patrz dla przykładu komentarze fachowców:
    http://groups.google.com.pl/groups?q=+reklamy+OR+rek
    lama+OR+reprezentacja+OR+reprezentacji+group:*.podat
    ki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&safe=off&as_drrb=b&a
    s_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=3&as_maxm=1
    0&as_maxy=2002&selm=ahr7gf%244id%241%40news.tpi.pl&r
    num=7
    albo więcej (tylko sobie wyłów :)):
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=reklamy%20r
    eklama%20reprezentacja%20reprezentacji&ie=ISO-8859-2
    &as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_min
    m=5&as_miny=2001&as_maxd=3&as_maxm=10&as_maxy=2002&n
    um=100&hl=pl
    bądź już przykładowo "wyfiltrowane":
    http://groups.google.com.pl/groups?q=VAT+or+vatu+or+
    vatem+reklamy+OR+reklama+OR+reprezentacja+OR+repreze
    ntacji+group:*.podatki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&
    safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001
    &as_maxd=3&as_maxm=10&as_maxy=2002&selm=9q2b3m%249bj
    %241%40news.tpi.pl&rnum=2
    - :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-07 21:40:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Mam pytanie: czy ów autor w innym miejscu przypadkiem nie nakazuje
    > ci nastepnie VAT (od środków przekazanych na repr.i reklamę)
    > ponownie *naliczyć* ?
    > Od *całej* wartości ?

    Co innego przekazanie na RiR,
    a co innego wydatki na reklamę

    > IM*H*O

    IHMO będzie to w tym wypadku inny artykuł.
    Chyba 25

    Pzdr
    CEZ

  • 5. Data: 2002-10-07 22:21:24
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "PO" <p...@h...com> napisał w wiadomości
    > podatkiem
    > od
    > go
    >
    > oczywiście chodzi mi o pełne odliczenie VAT'y :)

    USTAWA z dnia 8 stycznia 1993 r.o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym Dz.U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50 z późn. zmianami
    Art. 25.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    naby-
    wanych przez podatnika:
    3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do
    kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku docho-
    dowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wy-
    datków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim
    związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego,
    2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:
    3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przy-
    chodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym,

    Ryszard

  • 6. Data: 2002-10-08 08:08:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Oct 2002, cef wrote:
    [...]
    >+ Co innego przekazanie na RiR,
    >+ a co innego wydatki na reklamę

    Tylko w zakresie w którym RiR przekracza limit, i AFAIK
    tylko w zakresie podatku dochodowego. Nie ma niejednolitości
    w VAT, AFAIK oczywiście :)
    Natomiast rzeczywiście:
    [...]
    >+ IHMO będzie to w tym wypadku inny artykuł.
    >+ Chyba 25

    ...będę musiał sobie to przetrawić powoli i dokładnie - najwyraźniej
    to co zacytowałem oznacza objęcie reklamy VATem (dzięki czemu
    można go odliczyć) ale niekoniecznie każe naliczyć...
    A co do limitów - to to że w VAT one nie obowiązują jest
    w poście Ryszarda :)

    Pozdrowienia, Gotfryd