  • 1. Data: 2004-01-29 10:50:15
    Temat: kuch. gazowa
    Od: bacha <b...@w...pl>

    kupiłam w 2002 roku kuchenkę gazowo-elektr. na raty i nieodliczyłam jej od podatku.
    Czy w tym roku mogę ją odliczyć i czy jako korektę do 2002 r, czy normalnie w tym
    roku ją odliczam. I czy ma znaczenie, że jest na raty. Dzieki
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-01-29 13:15:51
    Temat: Re: kuch. gazowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, bacha wrote:

    >+ kupiłam w 2002 roku kuchenkę gazowo-elektr. na raty

    Niezależnie od sprawy "w którym roku" oraz kwestii formalnej
    (czyli pisania przez ciebie całego posta w jednej linii :])
    widziałem artykuł wspominający o ważnym drobiazgu: *kto*
    ci udzielił kredytu na raty ?
    Któryś WSA uznał że spłacanie rat za coś-tam *udzielonych
    przez bank* jest ponoszeniem kosztów na rzecz banku (a nie
    sprzedawcy i towaru który sprzedał) :]
    Jeśli rat udzielił ci sklep to nie mam nic do powiedzenia :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-29 16:58:58
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "bacha" napisał;

> [...]
    podatku. Czy w tym roku mogę ją odliczyć i czy jako korektę do 2002 r, czy
    normalnie w tym roku ją odliczam. I czy ma znaczenie, że jest na raty.

    Jeśli zakupiłaś w roku 2002 i masz fakturę VAT oraz posiadasz tytuł prawny
    do lokalu, to możesz złożyć korektę zeznania podatkowego za 2002 rok wraz z
    wyjaśnieniem i ewentualnie z kopią faktury. Nie ma znaczenia fakt, że zakup
    jest na raty. Po prostu odliczasz kwotę z faktury, a nie odliczasz spłat
    rat.

    Ehhh Gotfryd, aleś jej wytłumaczył.. :P

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 4. Data: 2004-01-29 17:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, sia_ka wrote:
    [...]
    >+ Ehhh Gotfryd, aleś jej wytłumaczył.. :P

    Czego ode mnie chcesz ? :)
    To nie ja, to WSA (świeżo powołany) który wziął i powiedział
    że jeśli zakup był "na kredyt ratalny" ale udzielony *przez
    bank* - to podatnik "nie poniósł wydatków w celu...".
    Jeśli pytający NIE podał że kredytuje go sklep to można
    zawsze się obawiać iż ukrywa ;> fakt iż *w sklepie*
    załatwił kredyt, ale z - dajmy na to - Lukas Bankiem.
    To była "dyskusja do słowa kredyt użytego w mailu", a nie
    "tłumaczenie" :), nie bić !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-01-29 18:01:07
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał :

    > Czego ode mnie chcesz ? :)
    To była "dyskusja do słowa kredyt użytego w mailu", a nie "tłumaczenie" :),
    nie bić !

    Ee tam od razu bić :) Nie ma to jak miła rozmowa i chęć niesienia pomocy
    innym :) A to w grupie najważniejsze :)

    Pozdrawiam serdecznie
    sia_ka