  • 1. Data: 2002-10-28 12:32:32
    Temat: kupie auto od ojca-co wybrac?darowizne czy kupno
    Od: Jola <j...@i...pl>

    Zamierzam kupic auto od ojca.(za 20000zl)
    Co sie bardziej opłaca pod względem podatkowym:
    -przyjąc darowizne czy kupic auto?

    chodzi o zaoszczedzenie na podatku.
    jakie to są koszty orintacyjnie?
    ile i za co placic bedzie ojciec a co nalezec
    bedzie do mnie?
    nie mam za duzego pojecia o tym wiec prosze
    wybaczyc jesli pytania są trywialne..;-)

    dzieki Jola

  • 2. Data: 2002-10-29 08:31:33
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jola" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie do mnie?
    > nie mam za duzego pojecia o tym wiec prosze
    > wybaczyc jesli pytania są trywialne..;-)

    Cześć...
    nie wiem czy Ci dobrze podpowiem, ale ostatnio gdzieś na grupie było, że
    najlepszym rozwiązaniem /najtańszym/
    jest obejście przepisów w następujący sposób.
    Dostajesz od ojca jako darowiznę, współudział w aucie. Wpisujesz się do
    dowodu rejestracyjnego i jesteś współwłaścicielem pojazdu. Tutaj można dość
    łatwo manewrować gdyż możesz dostać udział tylko w 1/5 wartości co w sumie
    da Ci kwotę wolną od podatków i opłat. (zapłacisz tylko za umowę darowizny i
    za zmianę w dowodzie rejestracyjnym - w sumie jakieś groszowe sprawy). Po
    jakimś czasie znosi się współudział ojca i stajesz się automatycznie jedynym
    właścicielem samochodu. A ponieważ zniesienie współudziału jest tylko
    czynnością techniczną, nie ponosi się żadnych dodatkowych opłat. O ile się
    nie mylę :)
    Dokładnie musiałabyś się jeszcze dowiedzieć, bo więcej nie pamiętam.

    pozdr. Artur

  • 3. Data: 2002-10-29 09:02:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jola" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > bedzie do mnie?
    > nie mam za duzego pojecia o tym wiec prosze
    > wybaczyc jesli pytania są trywialne..;-)

    Nie oplaca sie kupowac ani dostawac.
    Najlepiej (bez obchodzenia) ustanowic wspolwlasnosc.

    Zwlaszcza ze wzgledu na skladki OC/AC - znizka

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-10-29 11:23:00
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Jola" <j...@i...pl> wrote in message
    > Nie oplaca sie kupowac ani dostawac.
    > Najlepiej (bez obchodzenia) ustanowic wspolwlasnosc.

    Czy taki numer ze wspolwlasnoscia moze zadzialac w przypadku nieruchomosci ?

    Filip Piotrowski

  • 5. Data: 2002-10-29 11:39:35
    Od: Jola <j...@i...pl>

    Astucci napisał(a):

    > Cześć...
    Po
    > jakimś czasie znosi się współudział ojca i stajesz się automatycznie jedynym
    > właścicielem samochodu.

    po jakim -najkrótszym czasie?
    Jola

  • 6. Data: 2002-10-29 15:37:58
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Czy taki numer ze wspolwlasnoscia moze zadzialac w przypadku nieruchomosci
    ?

    Padło kiedyś stwierdzenie, że podatek za zniesienie współwłasności jest taki
    sam jak od darowizny. Ale jest jest naprawdę?..., to może powie ktoś mądry
    (może z jakimś odnośnikiem do ustawy...)

    P.