  • 1. Data: 2002-10-28 09:51:16
    Temat: Początek DG - dochód zwolniny z podatku
    Od: "Karol" <k...@w...pl>

    Cześć.
    Założyłem działalność.
    Dodatkowo pracuję na etacie.
    Czy to prawda,że do kwoty dochodu z DG coś koło 2500 zł nie muszę płacić
    podatku?
    Jak wygląda sprawa rozliczania się z US?
    Czy rozliczając się za ten rok muszę połączyć dochody z etatu i DG.
    Czy mogę rozliczać się wspólnie z małżonką?

    Karol

  • 2. Data: 2002-10-28 10:05:02
    Temat: Re: Początek DG - dochód zwolniny z podatku
    Od: "Szczepan" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć.
    > Założyłem działalność.

    Na początek polecam przykładowo
    http://biznes.elfin.pl/?id=biznes/podatki//podatki.h
    tml

    Pogrzeb, poczytaj. Jakby co to pomożemy ;-) Przy tym rozkładzie gospodarki
    obywatelskim obowiązkiem jest dbać o nowe podmioty.
    Szczepan

  • 3. Data: 2002-10-28 10:16:57
    Od: "Szczepan" <l...@i...pl>

> [...]
    > Założyłem działalność.
    > Dodatkowo pracuję na etacie.
    > Czy to prawda,że do kwoty dochodu z DG coś koło 2500 zł nie muszę płacić

    Jeżeli zarabiasz powyżej najniższego wynagrodzenia to: prawda. W miejscu
    pracy etatowej należy zgłosić, żeby nie potrącali ci kwoty wolnej od podatku
    przy naliczaniu comiesięcznej wypłaty.

    > Jak wygląda sprawa rozliczania się z US?

    Składasz comiesięczną DRA i płacisz tylko zdrowotne

    > Czy rozliczając się za ten rok muszę połączyć dochody z etatu i DG.

    Musisz

    > Czy mogę rozliczać się wspólnie z małżonką?

    Tak, jeżeli masz żonę dłużej niż rok ;-))) ale oczywiście wspólnie dopiero w
    zeznaniu rocznym.

    > Karol

    Pozdrowiska
    Szczepan