  • 1. Data: 2003-02-27 14:41:00
    Temat: kupno i sprzedaż mieszkania, proszę o pomoc...
    Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl>

    Sprzedajemy własne mieszkanie i kupujemy inne większe. Czy ktoś orientuje
    się jak w takim układzie wygląda sprawa podatku, ile wynosi, e.t.c.?
    Mieszkanie, które sprzedajemy jest mieszkaniem spółdzielczo własnościowym
    należącym właściwie do mojego męża, to znaczy mieszkał on tu jeszcze za
    czasów kawalerskich i jest właścicielem ponad 10 lat. Natomiast mieszkanie,
    które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?
    pozdrawiam Znajdzia

  • 2. Data: 2003-03-02 00:30:31
    Temat: Re: kupno i sprzedaż mieszkania, proszę o pomoc...
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Znajdzicha" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mieszkanie,
    > które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    > Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?

    zarówno przy sprzedazy jak i przy zakupie nowego 2% podatku OCCW od wartości
    mieszkań + taksa notarialna.
    Akt notarialny obowiązkowo. Wszystkie opłaty pobiera notariusz i odnotowuje
    to w akcie notarialnym.
    Jesli któres z mieszkan ma urządzoną księgę wieczystą, wtedy notariusz
    pobierze jeszcze opłate za wpis sądowy.
    Jesli cena sprzedaży mieszkania odbiegac będzie od rynkowej US moze wezwac
    do doplaty podatku wraz z odsetkami - ma na to 5 lat.
    pozdrawiam
    Kamil