    From: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kupno i sprzedaż mieszkania, proszę o pomoc...
    Date: Sun, 2 Mar 2003 01:30:31 +0100
    Sender: k...@o...pl@80.51.29.5

    Użytkownik "Znajdzicha" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b3l81s$oc4$1@topaz.icpnet.pl...
    > Sprzedajemy własne mieszkanie i kupujemy inne większe. Czy ktoś orientuje
    > się jak w takim układzie wygląda sprawa podatku, ile wynosi, e.t.c.?
    > Mieszkanie, które sprzedajemy jest mieszkaniem spółdzielczo własnościowym
    > należącym właściwie do mojego męża, to znaczy mieszkał on tu jeszcze za
    > czasów kawalerskich i jest właścicielem ponad 10 lat. Natomiast
    mieszkanie,
    > które mamy zamiar kupić jest większe, a co za tym idzie droższe.
    > Z jakimi innymi kosztami musimy się liczyć?
    > pozdrawiam Znajdzia

    zarówno przy sprzedazy jak i przy zakupie nowego 2% podatku OCCW od wartości
    mieszkań + taksa notarialna.
    Akt notarialny obowiązkowo. Wszystkie opłaty pobiera notariusz i odnotowuje
    to w akcie notarialnym.
    Jesli któres z mieszkan ma urządzoną księgę wieczystą, wtedy notariusz
    pobierze jeszcze opłate za wpis sądowy.
    Jesli cena sprzedaży mieszkania odbiegac będzie od rynkowej US moze wezwac
    do doplaty podatku wraz z odsetkami - ma na to 5 lat.
    pozdrawiam
    Kamil