  • 1. Data: 2004-11-15 08:55:29
    Temat: Re: kurs faktury wewnetrznej
    Od: "kamilfrej" <k...@i...pl>

    a masz jakąś podstawę prawną

  • 3. Data: 2004-11-15 20:20:25
    Od: mallu <m...@o...pl>

  • 4. Data: 2004-11-16 17:55:51
    Od: p...@f...pl (Małgorzata Przybysz)

    W myśl art. 31 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania
    wewnątrzwspólnotowego nabycia jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany
    zapłacić. W przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, zgodnie z art.
    106 ust. 7 ustawy o VAT, podatnicy są zobowiązani do wystawienia faktury
    wewnętrznej i wykazania w niej podatku należnego oraz ujęcia jej w rejestrze
    sprzedaży. Kwota podatku należnego od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
    w myśl art. 86 ust. 2 pkt 4 ustawy o VAT, stanowi kwotę podatku naliczonego.

    Terminy wystawiania faktur określa § 16-18 rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 27 kwietnia 2004 r. (Dz. U. Nr 97, poz. 971), w sprawie m.in. zasad
    wystawiania faktur, natomiast § 37 rozporządzenia ministra Finansów z dnia
    27 kwietnia 2004 r. (Dz. U. Nr 97, poz., 970 ze zm.) w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług zawiera zasady
    prawidłowego przeliczania kwot wykazywanych w walutach obcych na fakturach.
    W powyższym przepisie postanowiono, że kwoty wyrażone w walucie obcej
    wykazywane na fakturze przelicza się na złote według wyliczonego i
    ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty
    obcej na dzień wystawienia faktury, jeżeli faktura jest wystawiona w
    terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej wystawienia. W przypadku
    nie wystawienia faktury w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej
    wystawienia, kwoty wyrażone w walucie obcej przelicza się według wyliczonego
    i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty
    obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego.

    Biorąc pod uwagę powyższe przepisy, w przypadku nabycia towarów w handlu
    wewnątrzwspólnotowym, przy wystawieniu faktury wewnętrznej należy dokonać
    przeliczeń na złote według kursu NBP wyliczonego i ogłoszonego na dzień
    wystawienia faktury przez zagranicznego kontrahenta ? pod warunkiem że jest
    ona wystawiona w terminie. W przypadku zwrotu towaru i otrzymania faktury
    korygującej należy postąpić analogicznie, tj. przyjąć kurs z daty
    wystawienia faktury korygującej przez zagranicznego kontrahenta.

    W deklaracji podatkowej VAT-7 fakturę wewnętrzną dotyczącą zwrotu towaru
    należy ująć w pozycjach: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i podatek
    należny oraz w nabycie towarów i usług pozostałych i podatek naliczony, ze
    znakiem "minus?, w miesiącu wystawienia faktury korygującej.

    gosia

  • 5. Data: 2004-11-17 21:23:45
    Od: mallu <m...@o...pl>

    Małgorzata Przybysz napisał(a):
> [...]
    > należny oraz w nabycie towarów i usług pozostałych i podatek naliczony, ze
    > znakiem "minus?, w miesiącu wystawienia faktury korygującej.

    ale dlaczego wychodzisz z założenia, że jest to WNT?
    Może to była usługa, a my dostaliśmy po prostu Credit Note do konkretnej
    faktury. I jeszcze jedno, z kursami może być duża różnorodność, bo
    może to być usługa elektroniczna (opodatkowanie na zasadach ogólnych, np
    invoice wystawiony 15 lipca, za okres 15.07-30.09.04, wówczas jeżeli nie
    zapłaciliśmy za tę fakturę, obowiązek podatkowy powstaje 30.09.04 i kurs
    z tego dnia bierzemy. Może być faktura za jakąś zwykłą usługę,
    wystawiona np 25.08.04, a mamy protokół odebranie tej usługi np.
    02.09.04, wówczas wystawiamy fakturę w ciągi 7 dni od daty wykonania i
    kurs nie będzie z 25.08.04, bo nie powstał tego dnia obowiązek
    podatkowy. Gdybyśmy dostali credit note do ww. usługi elektronicznej z
    datą 28.07.04, to wystawilibyśmy fakturę VAT wewnętrzną z kursem z
    30.09.04 i robili korektę deklaracji VAT-7. Żeby dobrze odpowiedzieć na
    to pytanie, potrzebnych jest więcej informacji,
    pozdrawiam,
    mallu

  • 6. Data: 2004-11-18 12:46:48
    Od: "kamilfrej" <k...@i...pl>

    gdyby bło tak jak mi napisałaś to bym mógł robić niezłe przewałki:

    faktura powiedzmy z 10.10.2004 towar za 100 eur kurs 4,5 - podatek mnie
    wychodzi 99 zł
    korekta faktury (zwrot towaru) z 15.11.2004 - 100 eur kurs 4,6 - podatek
    101,20

  • 7. Data: 2004-11-18 19:09:23
    Od: mallu <m...@o...pl>

    kamilfrej napisał(a):
> [...]
    > wychodzi 99 zł
    > korekta faktury (zwrot towaru) z 15.11.2004 - 100 eur kurs 4,6 - podatek

    nie, ja pisałam o USŁUGACH, jeżeli tj jest towar - stosujesz to co
    napisała koleżanka o WNT, bo wtedy to jest wewnątrzwspólnotowe nabycie
    towarów, a Twoje pierwsze pytanie było zbyt ogólne, bo z niego nie
    wynikało, czy to towar czy usługa, przeczytaj uważnie, bo to co obie
    napisałyśmy jest prawidłowe
    mallu

  • 8. Data: 2004-11-19 09:53:48
    Od: "kamaya" <k...@w...pl>