  • 1. Data: 2002-09-12 07:05:53
    Temat: kwota wolna od podatku
    Od: "Ulcia" <u...@p...onet.pl>

    Witam !

    Znalazłam w sieci informację, że kwota wolna od podatku za 2002 r, to 518,16
    czyli 2727,16 dochodu.
    Czy ktoś się orientuje czy są to kwoty netto czy brutto?
    I jeszcze jedno pytanie. Czy kasę zarobioną na praktykach też należy
    umieścić w zeznaniu podatkowym?

    --
    UM

  • 2. Data: 2002-09-12 07:36:57
    Temat: Re: kwota wolna od podatku
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ulcia" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    518,16
    > czyli 2727,16 dochodu.
    > Czy ktoś się orientuje czy są to kwoty netto czy brutto?

    Ani brutto, ani netto.

    to kwota PODSTAWY OPODATKOWANIA,

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-09-12 07:50:23
    Od: "UM" <u...@h...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Ulcia" <u...@p...onet.pl> wrote in message

    > 518,16
    >
    > Ani brutto, ani netto.
    >
    > to kwota PODSTAWY OPODATKOWANIA,
    >
    > Boguslaw

    Mógłbyś jaśniej? Niewiele mówi mi termin podstawa opodatkowania.

    --
    Ula

  • 4. Data: 2002-09-12 08:03:47
    Od: "UM" <u...@h...pl>

    Dzięki, o to właśnie mi chodziło.

    --
    pozdrawiam, UM

  • 5. Data: 2002-09-12 08:04:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "UM" [...]

    > Mógłbyś jaśniej? Niewiele mówi mi termin podstawa opodatkowania.

    Moglbym....

    Dochod to przychod minus koszty uzyskania przychodu
    (to miala Pani na mysli piszac brutto...?)

    teraz sa odliczenia od dochodu przed opodatkowaniem
    sa to skladki zus o ile nie zostaly zaliczone w koszty uzyskania,
    stara ulga budowlana, jakies stare ulgi inwestycyjne nie rozliczone ...
    to wszystko jest wyliczone w Pit-5.

    Jesli to odejmiemy - mamy podstawe opodatkowania.

    Do podatku od podstawy odliczamy ulgi od PODATKU
    to nowa ulga budowlana i wioele innych. wyjdzie nam podatek do
    zalpacenia....
    jesli odejmiemy ten podatek od dochodu, to otrzymamy pewnie to, co miala
    Pani na mysli
    piszac netto...

    Boguslaw