  • 1. Data: 2008-01-28 14:53:43
    Temat: likwidacja
    Od: mk <n...@j...pl>

    Witam
    Może ktoś poradzić krok po kroku co robi się przy likwidacji DG?
    Taki harmonogram co po kolei gdzie złożyć.

    Jednoosobowa DG + zatrudnienie w innej firmie(ZUS z DG tylko zdrowotna)
    VAT, KpiR, zasady ogólne, kasa fiskalna.

    dzięki

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2008-01-28 20:53:31
    Temat: Re: likwidacja
    Od: Rafal <r...@p...net>

> [...]
    >
    > Jednoosobowa DG + zatrudnienie w innej firmie(ZUS z DG tylko zdrowotna)
    > VAT, KpiR, zasady ogólne, kasa fiskalna.

    przewalkowalem wlasnie
    - po pierwsze - dowiedz sie dokladnie, w ktorym moencie ale przed
    zamknieciem sprzedaj kase !!!
    najlpeij do firmy ktora ci musi kase zamknac - jak ja sprzedasz za 50 zł
    nie musisz zwracac vat jesli odliczales ( i masz do 3 lat ) i nie musisz
    trzymac jej 5 lat..
    - kase likwidacje zglaszasz do US i zanosisz do technika - umawiasz sie na
    zamkniecie z technikiem w US

    - gmina - wykasowanie DG albo calkiem lkiwdacja jesli nie masz innych DG
    - z zaswiadczeniem z gminy - do statystycznego - un regon
    - do zus - do 7 dni wyrejestrowac z zdrowtne i drgi druczek likidacji dg
    ( nie pamietam dokladnie jaki )
    - renament koncowy ( jesli nie masz towarow - zerowy ale tez musisz zlozyc
    )
    - wyrejsetrowanie z vat i z dochodowego ( chyba trzeba dopiac
    zaswiadczenie z gminy )

    no i to tyle
    a do mnie wpadla kontrola z vat za 2004 tydzien po zamknieciu
    ehehhehehhhehhehehe
    kur...
    pozdrawiam chyba wszsytko

    rafal

  • 3. Data: 2008-01-28 21:32:00
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > najlpeij do firmy ktora ci musi kase zamknac - jak ja sprzedasz za 50 zł
    > nie musisz zwracac vat jesli odliczales ( i masz do 3 lat ) i nie musisz

    Nie tylko kasę. Często warto wyprzedac całe wyposażenie, by nie płacic VATu
    np. 660zł od komputera kupionego dawniej za 3000zł netto, wartego obecnie
    500zł...

  • 4. Data: 2008-01-30 14:33:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2008 21:53:31 +0100, Rafal napisał(a):

    > - renament koncowy ( jesli nie masz towarow - zerowy ale tez musisz zlozyc
    > )

    Uwaga: remanent zgłosić w US 7 dni przed...