  • 1. Data: 2008-01-28 17:25:08
    Temat: Lewe faktury
    Od: m...@g...com

    Witam,

    Mam podejrzenie że dostaję faktury za usługi od firmy która nie
    istnieje.

    Firma wykonuje dobrze swoje usługi, ale wygląda że jest nie
    zarejestrowana, a dane są fałszywe(wszystko na to wygląda)

    Czy mogę mieć z tego powodu jakieś problemy? Czy tamta firma będzie
    miala problemy?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-01-28 17:33:30
    Temat: Re: Lewe faktury
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]
    > zarejestrowana, a dane są fałszywe(wszystko na to wygląda)
    >
    > Czy mogę mieć z tego powodu jakieś problemy? Czy tamta firma będzie

    Wedle najnowszych przepisów mozesz utracic mozliwosc odliczeni atych
    fasktur.

    Nie wiem czy dobrze pamietam, ale na tobie ciazy obowiazek sprawdznia
    firmy, czy istnieje.

    Wiec sprawdz ją, jelsi ni eistnieje to zapytasz gdzie to zglosci.

    I nie miej sentymentów, bo za sentymenty to ty bekniesz predzej lub pozniej.

  • 3. Data: 2008-01-28 17:37:26
    Od: m...@g...com

    On 28 Sty, 18:33, Wojtek Malina <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wiec sprawdz ją, jelsi ni eistnieje to zapytasz gdzie to zglosci.
    >
    > I nie miej sentymentów, bo za sentymenty to ty bekniesz predzej lub pozniej.

    No dobra... Czyli będę musiał zwrócić podatek odliczony..
    Jeśli jest to jedyna groźba to się trochę uspokoiłem..
    To co w takim razie grozi wystawiającemu?
    Przecież on w takim razie łamie prawo i co? nie dosięgnie go
    sprawiedliwość?

  • 4. Data: 2008-01-28 17:42:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2008 o 18:37:26 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > To co w takim razie grozi wystawiającemu?
    > Przecież on w takim razie łamie prawo i co? nie dosięgnie go

    Najpierw musi się ta sprawiedliwość dowiedzieć gdzie sięgać :)

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-01-28 17:46:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Przecież on w takim razie łamie prawo i co? nie dosięgnie go
    > sprawiedliwość?

    Jak bedzie sięgać, to już nie będzie po co.

  • 6. Data: 2008-01-28 17:54:50
    Od: m...@g...com

    On 28 Sty, 18:46, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Jak bedzie sięgać, to już nie będzie po co.

    Kur... Czyli koleś jest bezkarny?

    A czy z moją pomocą będzie można mu coś zrobić?

    Zaczynam się denerwować, bo ja staram się płacić podatki nie zalegać
    itp. a on sobie jedzie tak po bandzie?

    Można mu coś zrobić?

  • 7. Data: 2008-01-28 17:57:43
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik m...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > A czy z moją pomocą będzie można mu coś zrobić?
    >
    > Zaczynam się denerwować, bo ja staram się płacić podatki nie zalegać

    SPRAWDZ czy jego firma istnieje. Jak ni eistnieje to zglos w urzedzie
    skarbowym, ze sprawdziles, ze twoj kontrachent ni eistnieje a wystawia
    ci faktury.

  • 8. Data: 2008-01-28 18:53:06
    Od: Rafal <r...@p...net>

    > Najpierw musi się ta sprawiedliwość dowiedzieć gdzie sięgać :)

    powiem tak
    sygnalizowalem podobny temat do 2 tygodni temu

    wpadla mi kontrola, wyciagnela faktury od podwykonawcy z przed 3 lat
    nie wiedzialem co jest grane, co lepsze urzednicy z US tez nie wiedzieli
    bo dostali zlecenie z UKS z innej miejscowosci

    tyle co wiem na dzien dzisiejszy:
    - goscia zlapali na wystawianiu lewych faktur ( o co biega dokladniej nie
    wiem)
    - mi grozi:
    a) firma nie istniala ( nie zarejestrowana ) - oddaje VAT
    b) firma istniala ale nie ksiegowala faktur moich - chyba oddaje VAT
    c) firma istniala, ksiegowala albo nie, odprowadziala albo nie vat, wyprze
    sie teraz wykonanej pracy, powie ze nigdy nie robila a faktury i podpisy
    wystawiala bo "sprzedawla koszty" - chyba oddaje VAT ( ja)

    tak czy srak jest przesrane, jedyne co mozna teraz aktualnie podbno
    zrobic, to isc do US i poprosic o sprawdzenie numeru nip czy pod tym
    numere jest aktywna DG i platnik VAT

    i to wszsytko
    a jak gosca chcesz sprawdzic czy ksieguje twoje faktury.. to nie wiem jak
    to zrobic
    chyba naslac na siebie i na niego kontrole krzyzowa

    a generalnie - nasze super prawo twierdzi ze zawsze ty jako dobry platnik
    dostaniesz w dupe
    a kretacz, co najwyzej dostanie 2 lata w zawiasach na 3... i bedzie sie
    bujal po karaibach z twoja kasa

    rafal

  • 9. Data: 2008-01-28 20:14:12
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Jeśli wykonują usługi i to na dodatek dobrze - to oznacza ,że firma istnieje i
    świadczy usługi.
    Oddzielna sprawą jest , czy jest zarejestrowana jako dz. gospodarcza i podatnik
    VAT - czynny. Jesli wystawia faktury z VAT-em i stosowana stawka VAT jest
    prawidłowa a ty udowodnisz ,że płacisz za te usługi wystawcy , a wystawca jest
    możliwy do zidentyfikowania (co do faktycznej tożsamości i osobowości) - to
    kwestia możliwości utracenia prawa do odliczenia VAT z tych faktur - jest
    dyskusyjna.
    Jesli pytasz co zrobić - to ;
    1. W pierwszej kolejnosci zadbaj o to ; żeby udowodnić fakt zapłaty za te
    faktury wystawcy. Jeśli płacisz gotówką - to zmień ten zwyczaj i zacznij płacić
    przelewem - numer konta to adres pod który mozna zawsze zawitać ,
    2. Zadbaj o udokumentowanie faktycznego wykonywania usług za które płacisz -
    zwłaszcza jesli ich charakter jest niematerialny - kazdy sposób jest dobry -
    korespondencja e-mail , nagranie rozmów , zdjecia z kamery przemysłowej itd ,
    3. Firma osoby fizycznej jest (powinna być)ujawniona w ewidencji dz. gospod - a
    ta jest co do zasady jawna i masz prawo zwrócić sie do burmistrza czy starosty
    o informację czy osobnik jest w tej ewidencji czy też nie ,
    4. Jeśli nie masz z tą firmą umowy - postaraj się o jej zawarcie i żądaj w
    treści umowy - podania nr REGON i wpisu do ewidencji a także nr dowodu
    osobistego podpisujacego umowę z drugiej strony - a także poproś o kopie tych
    dokumentów ,
    5.Jeśli firma już na etapie propozycji zapłaty przelewem - będzie miała ine
    pomysły - zawiadom UKS i razem dopadnijcie oszusta ,
    6. Jeśli sama propozycja zawarcia umowy i okazania kopii dokumentów - zostanie
    przyjeta z rezerwą lub odrzucona - jak wyżej ,
    7. Jeśli umowa zostanie podpisana , kopie dokumentów okazane a osoba
    zawierajaca umowę - okaże dowód osobisty i dane w nim zawarte są zgodne z
    prawdą - to ; sprawdzasz wpis do ewidencji , nr REGON i jesli te okażą się
    fałszywe - zawiadamiasz UKS ,
    8. Jeśli zadając powyższe pytanie chciałeś się dowiedzieć , co ci grozi jesli
    posługujesz się tzw "pustą fakturą" z premedytacją - a więc ; kupujesz faktury
    a nie usługi , sam sobie wystawiasz lewe faktury na niewykonane usługi , nie
    potrafisz udowodnić faktu zapłaty za fikcyjne usługi - to ; masz szansę na
    sowitą grzywnę i widok z okna w kratkę - jeśli prorok będzie uparty a sąd
    leniwy.
    9. Jeśli -jak w pkt.8 - to - zgłoś popełnienie przestępstwa , napraw szkodę,
    ujawnij wspólników - nie bedziesz karany ,
    10 . Jeśli nie to co w pkt.8 - a masz wątpliwości - zgłoś mozliwość
    popełnienia przestępstwa przez dostawce usług - ryzykujesz co najwyżej stratą
    tego dostawcy usług jako dobrego współpracownika - ale chronisz swoją d.... i
    koszty.

    Pzdr-Kriss

  • 10. Data: 2008-01-28 20:24:51
    Od: Rafal <r...@p...net>