    From: Rafal <r...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: likwidacja
    Date: Mon, 28 Jan 2008 21:53:31 +0100

    > Witam
    > Może ktoś poradzić krok po kroku co robi się przy likwidacji DG?
    > Taki harmonogram co po kolei gdzie złożyć.
    >
    > Jednoosobowa DG + zatrudnienie w innej firmie(ZUS z DG tylko zdrowotna)
    > VAT, KpiR, zasady ogólne, kasa fiskalna.

    przewalkowalem wlasnie
    - po pierwsze - dowiedz sie dokladnie, w ktorym moencie ale przed
    zamknieciem sprzedaj kase !!!
    najlpeij do firmy ktora ci musi kase zamknac - jak ja sprzedasz za 50 zł
    nie musisz zwracac vat jesli odliczales ( i masz do 3 lat ) i nie musisz
    trzymac jej 5 lat..
    - kase likwidacje zglaszasz do US i zanosisz do technika - umawiasz sie na
    zamkniecie z technikiem w US

    - gmina - wykasowanie DG albo calkiem lkiwdacja jesli nie masz innych DG
    - z zaswiadczeniem z gminy - do statystycznego - un regon
    - do zus - do 7 dni wyrejestrowac z zdrowtne i drgi druczek likidacji dg
    ( nie pamietam dokladnie jaki )
    - renament koncowy ( jesli nie masz towarow - zerowy ale tez musisz zlozyc
    )
    - wyrejsetrowanie z vat i z dochodowego ( chyba trzeba dopiac
    zaswiadczenie z gminy )

    no i to tyle
    a do mnie wpadla kontrola z vat za 2004 tydzien po zamknieciu
    ehehhehehhhehhehehe
    kur...
    pozdrawiam chyba wszsytko

    rafal