  • Data: 2004-01-14 12:31:53
    Temat: likwidacja DG - kilka pytań
    Od: "karol" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie grupowiczów.

    Chcę zlikwidować DG (nie przynosi zamierzonych dochodów) i w dlatego
    pozwalam sobie na kilka pytań.
    Przepraszam za moje pytania, ale wiem że dzwonią tylko nie wiem w jakim
    kościele.

    Po pierwsze jakie kroki muszę wykonać ?:

    1. US - jakie dokumenty ?
    2. ZUS - sprawa chyba prosta bo trzeba wyrejestriwać się z ubezpieczenia.
    3. GUS - wnisek o wypisanie
    4. UM- wniosek o skreślenie z listy

    O ile punt 2,3,4 wydają się banalne, to 1 jest dla mnie przerażający.
    Firma zajmowała się usługami i sprzedażą komputerów. W chwili likwidacji
    posiadam na magazynie kilka rzeczy które nie zostały sprzedane. I tu moje
    następne pytanie, czy mogę sprzedać pozostałe na magazynie części inne
    firmie, po kosztach niższych od zakupu (promocja likwidacyjna :) ?
    Posiadam też wyposażenie firmy (komputer, monitor, drukarka, trochę złomu
    itp.). Czy to również mogę sprzedać ? Co zrobić z pozostałością (złom)
    którego nikt nie kupi (np. stary 14" monitor o wartości ok 20 zł.), czy mogę
    go zezłomować ?
    Wiem, że przy likwidacji konieczny jest spis likwidacyjny w który wpisuje
    się "majątek" firmy który pozostał. Jak taki spis wygląda (być może
    dysponuje ktoś wzorem takiego dokumentu). Co z Vatem przedmitów widniejących
    na tym spisie. Z tego co rozumiem spis wykaże jakąś wartość przedmiotów
    netto + VAT.
    VAT, wliczam do deklaracji miesięcznej , a wartość netto uznaję jako dochód
    w danym miesiącu ?
    Czy muszę zawiadamiać US o planowanym zakończeniu działalnosci ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź