  • 1. Data: 2002-10-31 13:49:18
    Temat: marza - sposob naliczania?
    Od: "pk" <piotrk*nospam*@fr.pl>

    Witam!
    mam nietypowe pytanie poczatkujacego przedsiebiorcy :)))
    .... czy sa jakies wypracowane stardarty naliczania marzy na poszczegolne
    produkty?
    wiem, wiem... trzeba umiec konrolowac rynek i marze naliczac samemu na
    wyczucie ale...
    pracuje w branzy, gdzie codziennie dostaje nowy hurtowy cennik z ok 1000
    podzespolow.
    trudno zapanowac nad kazdym, niektore sprzedaja sie rzadko, a cena sie
    zmienia...
    jak nad tym zapanowac? nie moge narzucic rozno na wszystko np 10%, bo na cos
    co kosztuje
    10gr moge spokojnie narzucic 200% , czego nie moge zrobic z akcesoriami za
    np 2000zl!!
    czy ktos stosuje jakis "automat" w podobnej dzialalnosci? prosze o
    komentarze...

  • 2. Data: 2002-10-31 14:52:26
    Temat: Re: marza - sposob naliczania?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Z obserwacji poczynań "moich" handlowców mogę powiedzieć tyle, że wydaje mi
    się, że handel właśnie na tym polega żeby wiedzieć ile rynek jest w stanie
    dać za dany towar. Sztywne marże mają stosowane tylko w niektórych branżach
    (np. w farmacji) a i tu nie do końca.