  • 1. Data: 2008-04-09 07:29:47
    Temat: metoda kasowa i wydatek w poprzednim miesiącu
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę kpir bez VAT, metoda kasowa. W zeszłym miesiącu zapłaciłem
    przelewem za szkolenie, które odbędzie się w tym miesiącu (za 2 dni).
    Dopiero teraz dostanę fakturę jednak płatność była w marcu.

    I mam pytanie - mogę jeszcze wrzucić w koszty to szkolenie czy już za
    późno i trzeba było się szybciej orientować?

    dzięki za pomoc

    pozdrawiam

    yes

  • 2. Data: 2008-04-09 11:18:11
    Temat: Re: metoda kasowa i wydatek w poprzednim miesiącu
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    >
    > I mam pytanie - mogę jeszcze wrzucić w koszty to szkolenie czy już za
    > późno i trzeba było się szybciej orientować?

    Mozesz pod datą fakury. Poczytaj dokładniej o metodzie kasowej, bo ma nie
    wiele wspólnego z ujmowaniem kosztów pod datą zapłaty. Liczy się data
    faktury.

  • 3. Data: 2008-04-10 07:25:20
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Andrew pisze:

    > Mozesz pod datą fakury. Poczytaj dokładniej o metodzie kasowej, bo ma nie
    > wiele wspólnego z ujmowaniem kosztów pod datą zapłaty. Liczy się data
    > faktury.

    Przeglądając net znajduję ciągle te same formułki dotyczące metody
    kasowej. Możesz wspomóc jakimś ciekawszym linkiem?
    Do tej pory wydawało mi się że metoda kasowa to właśnie polega na tym,
    że koszt uważam za koszt w chwili jego popełnienia czyli zapłacenia
    (czyli do kpir wpisuję z datą gdy "pieniądze" mnie opuściły).

    pozdrawiam

    yes

    PS: podejrzewam, że pytanie najbardziej podstawowe dla bywalców tej
    grupy więc i może być problem z odpowiedzią.

  • 4. Data: 2008-04-10 08:19:59
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    > koszt uważam za koszt w chwili jego popełnienia czyli zapłacenia (czyli do
    > kpir wpisuję z datą gdy "pieniądze" mnie opuściły).

    No właśnie. Błąd w tkwi w mocno niefortunnej nazwie "metoda kasowa".
    W każdym razie koszty masz księgować w momencie ich poniesienia, a nie w
    dacie poniesienia wydatku. A za moment poniesienia kosztów (innych niż zakup
    towarów) uwaza się datę wystawienia faktury.

    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogoln
    e/62167,Kiedy-ksiegowac-faktury--stosujac-metode-kas
    owa-i-memorialowa.html

  • 5. Data: 2008-04-10 09:33:51
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Andrew pisze:

> [...]
    >
    > http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogoln
    e/62167,Kiedy-ksiegowac-faktury--stosujac-metode-kas

    Dzięki. Na pierwszy (logiczny?) rzut oka to
    "moment poniesienia kosztów" == "data poniesienia wydatków". Ale widzę
    że tak nie jest czytając dalszy tekst.

    Jeszcze raz dzięki

    pozdrawiam

    yes