  • 1. Data: 2008-04-08 16:36:44
    Temat: Problem z odliczeniem internetu
    Od: "senTens" <j...@a...pl>

    Witam

    Mam problem z moim byłym pracodawcą. Otrzymałem pocztą pit-11 i chciałbym
    się rozliczyć z US.

    Rok temu specjalnie podpisałem umowę na internet na moje nazwisko. Chciałem
    odliczyć za 8 m-cy 560zł.

    Umowę o pracę miałem podpisaną na pół etatu. Miała to być normalna umowa i
    chyba taką podpisałem. Jest w niej wynagrodzienie 449,55 zł brutto.
    Zgodziłem się na taką umowę ponieważ jestem studentem i chciałem otrzymywać
    więcej pieniędzy poza umową.

    Niestety mój pit-11 który dostałęm pocztą wygląda co najmniej "dziwnie".

    Cały przychód to 5616,00 zł
    Koszty uzyskania przychodów to 1302,00 zł
    Dochów 4314,00 zł

    Składki na ubezpieczenie społeczne to 1008,72 zł
    a składki zdrowotne to 55,62 zł !!!

    Jak to możliwe, że mam takie małe składki zdrowotne i dlaczego zamiast
    odliczyć sobie internet mam ok 60,00 zł zapłacić podatku??

    Bardzo proszę o pomoc, wydaje mi się, że jest to ominięcie przepisów, a
    także niezgodność z moją podpisaną umową. Chciałbym wiedzieć czy mam po co
    iść do sądu pracy.

    Z góry dziękuję za wszystkie informacje.

    jeśli ktoś nie chce pisać na forum proszę o info na maila j...@a...pl

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2008-04-08 17:03:06
    Temat: Re: Problem z odliczeniem internetu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    senTens w <news:ftg6t3$vvc$1@news.supermedia.pl>:

    > Rok temu specjalnie podpisałem umowę na internet na moje nazwisko. Chciałem
    ^^^^^^^^
    > odliczyć za 8 m-cy 560zł.
    ^^^^^^^^

> [...]
    > chyba taką podpisałem. Jest w niej wynagrodzienie 449,55 zł brutto.
    > Zgodziłem się na taką umowę ponieważ jestem studentem i chciałem otrzymywać

    Mieć ciastko i zjeść ciastko...

> [...]

    > Składki na ubezpieczenie społeczne to 1008,72 zł
    > a składki zdrowotne to 55,62 zł !!!

    > Jak to możliwe, że mam takie małe składki zdrowotne

    Bo tyle wyszło podatku z tych 5616 brutto

    > i dlaczego zamiast
    > odliczyć sobie internet mam ok 60,00 zł zapłacić podatku??

    Na pewno masz zapłacić?

    > Bardzo proszę o pomoc, wydaje mi się, że jest to ominięcie przepisów,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ta, z tymi podkreślonymi wcześniej ładnie sie komponuje to podkreślenie.

    > Chciałbym wiedzieć czy mam po co iść do sądu pracy.

    Idź do US i powiedz, że pod stołem brałeś i teraz nie możesz internetu
    odliczyć. Pewnie coś wymyślą...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-08 17:22:31
    Od: "senTens" <j...@a...pl>

    Ja najbardziej chciałbym wiedzieć czy jeśli normalnie podpisałem umowę o
    pracę za 1/2 etatu, mogę odliczyć internet. Jeśli tak to znaczy, że mam o co
    walczyć. Nie pójdę od razu do sądu pracy ale zabiorę wtedy umowę, pit 11 i
    zrobie w tej firmie awanturę.

    Być może jest to cfane ominięcie przepisów, jeśli tak to niech mi sami
    zapłacą to co miałbym dostać za internet. Nie podaruję.. tylko musze
    wiedzieć na pewno.

    Proszę o więcej info..

    .

  • 4. Data: 2008-04-08 17:37:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    senTens w <news:ftg9j3$1hu$1@news.supermedia.pl>:

> [...]
    > Ja najbardziej chciałbym wiedzieć czy jeśli normalnie podpisałem umowę o
    > pracę za 1/2 etatu, mogę odliczyć internet.

    Zostawiłem cytat z jednym z możliwych rozwiązań...

    > Być może jest to cfane ominięcie przepisów,

    Co jest cfane? To, że podpisałeś umowę i dostałeś PIT na inna kwotę, niż w
    rzeczywistości otrzymałeś?

    > jeśli tak to niech mi sami zapłacą to co miałbym dostać za internet.

    Z tego co wcześniej napisałeś, wynika, że zapłacili...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-04-08 17:43:33
    Od: "senTens" <j...@a...pl>

    Dobra, od początku.

    Czy podpisując umowę o pracę na pół etatu na czas nieokreślony mam prawo
    odliczyć sobie internet? - interesuje mnie tak lub nie.

    Jeśli "tak" to idę robić awanturę bo inaczej umawiałem się z pracodawcą. Wg.
    pit-11 który dostałem pocztą zamiast odliczyć sobie podatek to muszę
    zapłącić. Dlatego piszę o omijaniu przepisów przez pracodawcę (który wie że
    do sądu nie pójdę) nie wiedząc o tym że będę chciał sobie coś odliczyć.

    Jeśli "nie" to dalczego..? Mój kumpel ma internet na swoje nazwisko i też ma
    umowę o pracę na 1/2 etatu, internet może odliczyć za cały rok.

    Czy teraz już jaśniej się wyraziłem?

    .

  • 6. Data: 2008-04-08 17:52:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    senTens w <news:ftgaqb$237$1@news.supermedia.pl>:

    > Dobra, od początku.

    Dobra...

    <http://evil.pl/pip/netykieta.html>

    .-^-------------------------------------------------
    --------.
    | [1] Odp.: Bo zaburza naturalną kolejność czytania. |
    `-----. Pyt.: Dlaczego? |
    | Odp.: Odpowiadanie na górze listu (top-postowanie). |
    | Pyt.: Co jest najbardziej irytujące w Usenecie? |
    `---.-----------------------------------------------
    --'

    <http://evil.pl/pip/ustaw.html>

    .----^----------------------------------------------
    -----------------.
    | Nieważne, jaki masz czytnik. Dopilnuj, żeby były dobrze ustawione: |
    `-.-------------------------------------------------
    -----------------'

    Wróć, jak już sobie poradzisz z powyższym i doczytasz, to co wcześniej
    pisałem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-08 18:04:35
    Od: "senTens" <j...@a...pl>

    --------.
> [...]
    > `-----. Pyt.: Dlaczego? |
    > | Odp.: Odpowiadanie na górze listu (top-postowanie). |
    > | Pyt.: Co jest najbardziej irytujące w Usenecie? |
    --'

    Ja używam Outlook'a, na codzien pisze w sekcie pl.rec.nurkowanie i nikt sie
    nie czepia tak jak ty. Każdy swoją odpowiedź pisze na górze. Skoro nie
    potrafisz odpowiadać na pytania tylko srasz tu podkresleniami i ptaszkami
    jak dzieciak to nie pisz wcale. Chciałem krótką odpowiedź tak lub nie to nie
    mogę jej otrzymać bo koleś który jets zboczony na punkcie sekty i internetu
    musi pokazywać że jest tu prawie szefem.

    Patrząc po twoich innych wypowiedziach widać że komputer to Twoja żona a
    laptop to kochanka.

    Już nawet nie chce odpowiedzi od Ciebie bo znów będziesz odpowiadał jak cieć
    pojedynczymi słowami zamiast jak normalny człowiek pełnym zdaniem.

  • 8. Data: 2008-04-08 18:28:28
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    senTens wrote:

    > Czy podpisując umowę o pracę na pół etatu na czas nieokreślony mam prawo
    > odliczyć sobie internet? - interesuje mnie tak lub nie.
    Masz prawo odliczyć sobie internet. Z tym, że jeśli łączna kwota podatku
    wychodzi ci koło 240 złotych to nie możesz sobie od podatku odliczyć 560
    złotych. Mam nadzieję, ze rozumiesz logikę tego wywodu? Ulgi na dziecko w
    kwocie tysiąc z groszami też już sobie nie odliczysz :D

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2008-04-08 18:30:46
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    --------.
    --'

    > Ja używam Outlook'a, na codzien pisze w sekcie pl.rec.nurkowanie i nikt
    Gówno kogo obchodzi, że używasz nieudolnej imitacji czytnika newsów.
    Standardy zostały stworzone zanim Microsoft się dowiedział, że istnieje
    internet. Nie pasuje? Sorry Winnetou, możesz nie pisać.

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2008-04-08 18:53:21
    Od: "DarekB" <l...@g...pl>

    Użytkownik "senTens" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ja używam Outlook'a, na codzien pisze w sekcie pl.rec.nurkowanie i nikt
    > sie nie czepia tak jak ty. Każdy swoją odpowiedź pisze na górze. Skoro nie

    Może się boicie, że nie zdążycie wypłynąć?
    Sekta....dobre. Nawet nie wiedziałem,że jestem sekciarzem i to gdzieś tak
    10-krotnym.
    Ale żeby nie było, że nie na temat. Masz prawo odliczyć internet mając
    podpisaną umowę na pół etatu.
    Darek