  • 1. Data: 2010-10-12 07:58:44
    Temat: mienie w jednosobowej działalnosci zniszczone zagubione
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    prosze mi przybliżyć taka sprawe- mam jednoosobowa dzialalnosc kupuje
    wszystko na faktury i nie amortyzuje tylko wliczam w koszty. Kupuje rzeczy
    potrzebne do dzialanosci fotel pendrive kompa podkladke pod klawiature itp -
    raczej nie sa to przedmioty o zawrotnej wartosci. W chwili obecnej kilka
    rzeczy sie zepsuło lub zniszczyło - pendirvow nikt nie naprawia :) fotela
    raczej nie bede zszywał jak sie rozlecial ze starosci - przy likwidacji
    dzialanosci co z takim sprzetem zrobić ? i jak go rozliczyc?

    Dzieki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2010-10-12 08:13:20
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-10-12 09:58, rt pisze:
> [...]
    > raczej nie bede zszywał jak sie rozlecial ze starosci - przy likwidacji
    > dzialanosci co z takim sprzetem zrobić ? i jak go rozliczyc?

    Nijak, został zużyty/zepsuty/zgubiony, póki to są rzeczy i ilości jakie
    wymieniłeś to nie będzie problemu (mówimy o kompie poniżej 1500 zł)

    To moja prywatna opinia jak by co.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-10-12 08:57:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-12 10:13, Daniel Stalica wrote:

    > Nijak, został zużyty/zepsuty/zgubiony, póki to są rzeczy i ilości jakie
    > wymieniłeś to nie będzie problemu (mówimy o kompie poniżej 1500 zł)
    >
    > To moja prywatna opinia jak by co.

    Warto mieć kwity (karta przekazania odpadu) potwierdzające utylizację
    zużytego sprzętu elektronicznego (i nie tylko) .

    Z dwóch powodów:
    - masz oficjalne potwierdzenie, że sprzęt zutylizowałeś, a nie
    sprzedałeś "na lewo"
    - za niewłaściwe gospodarowanie odpadami grożą całkiem wysokie kary z
    ustaw "okołośrodowiskowych". Po ostatnich nowelizacjach kary zaczynają
    się chyba od 5 tysięcy. Wprawdzie nie słyszałem ażeby komuś zrobili
    "kuku" z powodu wyrzucenia razem z odpadami komunalnymi odpadu
    niebezpiecznego pod postacią na przykład resztek tuszu w zużytym
    wkładzie do długopisu ale budżet pusty, tak więc licho nie śpi ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-10-12 10:25:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 12.10.2010 10:57, Piotrek pisze:

> [...]
    > niebezpiecznego pod postacią na przykład resztek tuszu w zużytym
    > wkładzie do długopisu ale budżet pusty, tak więc licho nie śpi ...

    Jeśli kupujesz długopisy na firmę to oczywiście zarejestrowałeś się u
    starosty jako wytwórca odpadów niebezpiecznych :) ?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-10-12 10:34:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-12 12:25, Tomek wrote:
    > Jeśli kupujesz długopisy na firmę to oczywiście zarejestrowałeś się u
    > starosty jako wytwórca odpadów niebezpiecznych :) ?

    Szczęśliwie nie używam do celów DG tak niebezpiecznych przedmiotów.

    Ale gdybym używał to jako świadomy (potencjalny) użytkownik służbowych
    długopisów zrobiłbym to z całą pewnością ;-)

    Piotrek