  • 1. Data: 2010-10-11 10:22:58
    Temat: PayPal, przewalutowanie a import usług
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy zakup np. złotówek za dolary w PayPal też jest importem usług ?
    Nigdy się z takim poglądem nie spotkałem, więc myślę że odpowiedź brzmi
    nie, ale jestem ciekaw czym się w takim razie różni zakup USD za PLN lub
    PLN za USD od zakupu wirtualnej waluty do jakiejś gry internetowej za
    PLN czy USD.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-10-13 16:37:33
    Temat: Re: PayPal, przewalutowanie a import usług
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 11.10.2010 12:22, Tomek pisze:
> [...]
    > nie, ale jestem ciekaw czym się w takim razie różni zakup USD za PLN lub
    > PLN za USD od zakupu wirtualnej waluty do jakiejś gry internetowej za

    Palnąłem głupotę, nikt nie wie czy to śliski temat :) ?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-10-13 20:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2010, Tomek wrote:

> [...]
    > USD od zakupu wirtualnej waluty do jakiejś gry internetowej za PLN czy USD.

    Tym, że:
    - "waluta niewirtualna" to jednak pojęcie prawne, i fakt że zagraniczna
    jest zdefiniowana w zagranicznym prawie niewiele zmienia, zaś "waluta
    wirtualna" to wartość czysto umowna (a nie ustanowiona administracyjnie)
    - przekazanie środków płatniczych pod VAT nie podlega a dostawa środków
    płatniczych (fizycznie realizowany transport, IMVHO dotyczy również
    "transportu informatycznego") jest z VAT zwolniona. W przypadku
    "przekazywania wartości niematerialnej" mamy wg definicji VAT usługę
    ze wszystkimi skutkami podlegania pod VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-10-13 20:55:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2010, Tomek wrote:

    > Palnąłem głupotę, nikt nie wie czy to śliski temat :) ?

    Pewnie kilka z powyższych naraz ;), ale jak o mnie chodzi to
    próba odpowiedzi "zawisła" w czytniku (zawiesiłem i zapomniałem
    wysłać).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-10-13 23:11:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > "przekazywania wartości niematerialnej" mamy wg definicji VAT usługę
    > ze wszystkimi skutkami podlegania pod VAT.

    Czyli jaki z tego płynie wniosek - przewalutowanie w PayPal generuje wg
    Ciebie import usług? Przyznam że nie "czuję" tematu, usługi finansowe za
    które mam naliczaną prowizję importuję ze stawką zw., a z tym
    przewalutowaniem to się sam zagiąłem :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-10-15 08:12:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > Czyli jaki z tego płynie wniosek - przewalutowanie w PayPal generuje wg
    > Ciebie import usług?

    Nie.
    IMHO "usługą w rozumieniu VAT" byłaby odrębna opłata za *przesłanie*
    pieniędzy - ich przewalutowanie (IMHO) takiego charakteru nie ma,
    nawet jeśli w wartości przewalutowania taka składowa jest "ukryta",
    to mamy przypadek podobny do problemu instalacji okien (stawka
    7% przy samych oknach 22%), tyle że w zakresie NP/zw :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-10-15 11:34:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > to mamy przypadek podobny do problemu instalacji okien (stawka
    > 7% przy samych oknach 22%), tyle że w zakresie NP/zw :D

    Dzięki!
    Widać każdy ma swojego Modzelewskiego, Bruksela też :)

    --
    Tomek